Om ni inte vann

30 ml-flaska med "gamla" Dermanord-loggan

För er som inte vann tävligen kan jag tipsa om att Olive Cleansing finns i tre storlekar, 30, 125 och 250 ml och som prov. Superbra att man kan välja bland så många storlekar och dessutom beställa prov på det mesta ur det stora sortimentet. Både kundväligt och miljövänligt.

Förutom på Maria Åkerbergs egen hemsida kan man köpa produkterna hos bl a fina Lilla kliniken. Så finns de ju hos en mängd återförsäljare ut i landet.

Förutom Dr Hauschka var Dermanord ett av de första naturkosmetiska ansiktsserierna jag testade, eller rättare sagt delade med mamma. Vi har båda varit på ansiktsbehandling vid ett par tillfällen med endast deras produkter och gillade dem mycket. Mina prover från mamma tog slut för längesedan och som den krämgalning jag är vill jag alltid testa nytt. Just nu provar jag Face Dream som är speciellt anpassad för torr och känslig hud. Riktigt lovande.

5 comments
  1. Nu måste jag bara fråga igen!
    Vad säger du om denna innehållsförteckningen?

    Aqua (Water), Hamamelis Virginiana Flower Water, Butylene Glycol, Glycerin, Pentylene Glycol, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Water, PPG-26-Buteth-26, Methyl Gluceth-20, Allantoin, Benzyl Alcohol, Butylphenyl Methylpropional, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Eugenol, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Leaf Extract, Hydroxycitronellal, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Jasminum Officinale (Jasmine) Flower Extract, Panthenol, Parfum (Fragrance), PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Salvia Officinalis (Sage) Leaf Extract, Sodium Gluconate, Tilia Cordata Flower Extract, Tocopherol.

    /Alxandra

  2. Haha, oj vad duktig du är på att tyda vilken produkt det gäller!
    Du ska vara ärlig, jag vill lära mig vad som är bra och dåligt! Jag såg den på apoteket och de hade 50 % men ville kolla först om det är något att ha, men då vet jag. Tack!
    Har faktiskt tänkt köpa Crearome salvia tror jag det var 🙂

    Jag brukar gå efter hur lång innehållsförteckningen är, ju färre saker desto bättre. Borde vara så logisk sett i alla fall 🙂
    Tack så jättemycket för all din hjälp!

    • Googlade bara inom ”” vettud 😉

      Det är en bra utgångspunkt att sträva efter så kort INCI som möjligt. Det är ingen regel direkt med en början.

      Kul att kunna hjälpa till!

Kommentera

