Bra budgetmask från Tyskland

Alverde Intensiv Pflegamask Avocado

Köpte denna trevliga mask under min galna shopping i Berlin. Känslan är sådär lite klibbig och skön. Huden blir direkt återfuktad och mjuk av denna tjocka härliga kräm. Den doftar inte mycket men gott, sådär typiskt doftfri kräm.

Har inget negativt att säga men det är ingen mirakelkur utan gör sitt jobb. Synd att den inte finns i Sverige.

Bäst: Återfuktar fantastiskt skönt.

Sämst: Finns inte i Sverige. Kanske lite oansenlig.

INCI: Aqua, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Helianthus Annuus Hybrid Oil, Glycerin, Alcohol, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Behenyl Alcohol, Stearic Acid, Persea Gratissima Oil, Olea Europaea Fruit Oil, Olea Europaea Oil Unsaponifiables, Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrate, Argania Spinosa Kernel Oil, Xylitylglucoside, Sodium Stearoyl Lactylate, Anhydroxylitol, Xylitol, Tocopherol, Glyceryl Caprylate, p-Anisic Acid, Levulinic Acid, Sodium Levulinate, Sodium Phytate, Xanthan Gum, Citronellol, Linalool, Geraniol, Parfum

6 comments
  1. Sani said:

    Det borde finnas mer av såna budgetmärke i Sverige och som får bra betyg blir man ännu mer nyfiken på.

    • Visst borde det. Tyvärr är inte marknaden tillräckligt stor än antar jag.

  2. sara eriksson said:

    Åååååh jag älskar deras produkter, köpte int lika mycke som du i sommras men ångrar det Attans mycket! Ögonskuggorna o puder mm är det bästa jag provat. Funderar på o klura ut hur man shoppar hem det från Amazon men min tyska är inte den bästa 😛

    Hur är schampo o balsamet i de brunröda förpackningen man ser på föregående bild med orange” kork” ? Mkt nyfiken 🙂 Kraaaam

    • Du har handlat på Amazon alltså. Fungerar det bra? Har sett att det går med vissa saker men inte provat.

      Shcmapot och balsamet var till min kusin som vill prova naturkosmetik. Hon älskar det! Dessvärre innehåller alla Sodium Coco-Sulfate så jag avstår. Har man inga problem med det tror jag att de fungerar alldeles utmärkt.

      Köpte däremot flera balsam till mig själv men inte provat ordentligt än.

      • sara eriksson said:

        Nej har inte handlat från Amazon, sökte efter shoppar ihopp om o få tag på mer alverde produkter. Men fick bara upp från amazon och vet inte hur man gör, min tyska är sååå dålig!!!

        Men jag köpte i somras på dm, 3 st mascaror, 1 vit kajal, 2st singel ögonskuggor, 1 palett mä 4nyanser i brunt, en dosa solpuder, en dosa matt puder, ögonprimer, och ngt slags föryngrande pärlglow kulor, ögon makeup remover. Och en parfym ❤

        Vågade inte köpa fler ansiktsprodukter, var inne i en spara period o använda upp det jag redan har i skåpen.
        Köpte några kroppsprodukter från alterra, men känns såhär i efterhand att man skulle köpt mer av alverde ist. Sen vet jag inte hur hundraprocentigt rena de är för deras smink är awesome, skuggorna är så lätta att jobba mä och jag är verkligen inge duktig på o sminka a la gala glamour men de är superduper bra!

Kommentera

