Shoppinglista för nybörjare

För en nybörjare skulle förslå en laddning från iHerb. Jag är helt frälst i hur billigt det är att handla där och det stora utbudet. Det är därför jag hela tiden rekommenderar det. Naturkosmetik till samma pris som i mataffären.

Detta är bara förslag men saker som jag själv gillar och många med mig. Det är ju ingen garanti för att det passar för just dig så man får prova sig fram.

Varför inte plocka ihop lite saker till någon och ge bort?

Läs mer om hur man handla här och här.

Ansiktsvård

Aubrey Organics Travel Set som finns för olika hudtyper och innehåller allt man behöver för ansiktsvård.

MyChelle har också bra ansiktsvård. Dyr men finns i provkit.

Desert Essence har riktigt prisvärda grejer som gillas av många, har dock ej testat själv.

Jojobaolja är också utmärkt att ha hemma! Finns flera sorter på iHerb. Helst skall den vara kallpressad och ekologisk. Kan användas över hela kroppen inklusive ansiktet.

Tvål och duschkräm

Flytand äkta tvål från Dr Bronner och Dr Woods, kan användas både till kropp, hår och händer. Läs om min favorit här.

Deep Steep och Organic Indulgence har toppengrejer också.

Hårvård

Valfritt schampo och balsam från Aubrey Organics. Finns också småflaskor och prover av vissa.

Desert Essence har hårvård som många gillar, inte helt rent som jag ser det men bra serie att börja med.

Samma sak med Hugo Naturals, i alla fall schampona, balsamen har fin fint innehåll. De har också prisvärda resekit.

Aubrey Organics erbjuder prickfri naturkosmetik till bra pris och av riktigt god kvalitet

Återfuktning till kroppen

Aubrey Organics body lotion. Många doftar ganska mycket så om man inte vill ha det är Aubrey Organics, Natural Baby & Kids Body Lotion ett bra alternativ.

Hugo NaturalsOrganic Indulgence och Deep Steep har många bra lotions och bodybutters.

Välj och vraka bland alla oljor som finns! Now Foods har bra och privärda oljor. Välj helst ekologiska såklart. Finns också en hel del under matoljor.

Deodorant

Deo är väldigt individuellt men jag har hittat tre roll on som jag gillar och många med mig. Tre olika dofter från Home Health, en från Real Purity och en från Aubrey. Aubrey har också en spray som är bra, finns också med herrdoft.

En hel del klara sig också utmärkt med alunsten (thaisten, INCI potassium alum) som är löjligt billigt och finns i många varianter.

Tandkräm

Tre tandkrämer som jag inte hört någon inte gillar är denna från Jason Naturals och denna från Kiss my Face. Den senare väldigt bra om man har känsligt tandkött. Vill man ha med fluor är denna från Jason Naturals mycket bra.

Nu har du en bra början för hela kroppen. Det finns massa mer men detta är prisvärda och bra saker som jag själv återkommer till.

Kom ihåg att avvänjningsperioden från syntetisk till naturligt kan vara problematisk. Håll ut!

1 comment

Kommentera

