Vad gör jag själv för min hud en dag som denna?

Jo jag har först tvättat ansiktet och gårdagens smink (somnade på soffan igår) med Estelle & Thilds underbara rengöring. Brukar använda denna när jag vill rengöra lite mer men ändå milt. Denna och Olive Cleansing kompletterar varandra perfekt för min fuktfattiga hud.

Innan tog jag naturligtvis lite olja i ansiktet från pumpflaskan med rapsolja för att skydda huden!

Estelle & Thild Ecorganic Cleansing Milk - FRAGANCE FREE – KÄNSLIG HY är väldigt mild men innehåller ändå sockertensid (coco-glucoside) som rengör lite mer

Sedan smorde jag in med ytterligare rapsolja och gjorde min favvo-peeling med askorbinsyra och ricinolja. Lät det sitta ett tag. Masserade samtidigt som jag rengjorde ansiktet för lätt peelingeffekt. Ta inte i för mycket, särskilt inte om ni har känslig hud!

Smörjde in med ett rejält lager av den Alverde-masken efter peelingen. Min hud har varit väldigt flagig på sistone så just nu sitter jag med min favorit honung i anletet också.

Pysslar ni om er extra på helgen?

Kommentera

