Krackelerad proslinshy

Nu när huden skapat sig ett eget skydd i form av en skrovlig hudyta är det många foundations som inte gör sig. En som däremot alltid ger fin lyster utan att fastna i fnaset är den här gamla favoriten.

Dr. Hauschka Translucent Make-Up

Här hittar ni min recension.

Det är inte det att huden är torr utan snarare skapat sig ett eget extra skydd och det vill jag ju inte peela bort. I synnerhet kindpariet närmast näsan är inte sitt vanliga jag just nu men vad gör väl det så länge Dr H:s foundation ger både skydd och porsinlshy.

Förvisso gillar jag att använda vattenfria produkter i ansiktet när det är minusgrader men eftersom jag mest är inne på dagarna fungerar den här utmärkt.

Någon mer som har samma problem?

7 comments
  1. Malin said:

    Brukar att ha problemet med torr hy, men inte alls sen jag hittade rätt dagkräm att mota bort vintertorrheten. Double rose ultra från Organic Pharmacy. Den verkar klara av allt!? Vad tråkigt att din hy strular, men bra att du hittat ett sätt att få fin porslinshy ändå! :-). Jag klarar inte av lukten på Dr.hauschkas foundation. Får huvudvärk efter 10 minuter med den i ansiktet. Så jag har bara testat den en gång…

    • Egentligen är inte hyn så torr utan det är mer ytan som inte är lika mjuk som vanligt. Kanske skulle Double Rose råda bot även på det?

      Synd att du inte kan använda Dr H:s foundation. Håller med om att de borde tagga ner på doften.

  2. Michaela said:

    Visst är den bra? Tycker inte att den är så täckande och precis när jag strukit på den märker jag ingen större skillnad, men nästa gång jag ser mig i spegeln tänker jag med detsamma på hur fin min hud ser ut! Lite porslinsaktig, ja!
    Tyvärr täcker den inte det röda så bra, men huden blir faktiskt väldigt fin trots det! Jämn och ”glowing”.

    • Håller helt med dig. Fattar inte hur det går till.

      Nej tyvärr täcker det inte rött så bra vilket jag iofs upplever att ganska få foundations gör. Kör med grön mineralconcealer som komplement.

Kommentera

