Bästa vinterdoningarna

Har skrivit om detta innan men tänkte att jag kan göra en liten sammanställning av vad jag använt nu när det varit som kallast. Tyvärr har jag slarvat lite, förmodligen för att produkterna fungerat så bra att jag inte behövt vara så noga för att ändå får bra resultat.

Face Dream från Maria Åkerberg har jag använt flitigt senaste tiden. Den håller verkligen vad den lovar och lugnar känslig hy. Använder den som en näringsrik nattkräm och ett tunnare lager tillsammans med olja på dagen.

Solmogen Shea Aloe & Arganolja

Solmogen Shea Aloe & Arganolja från Lendelunden, köpt via Crearomes webbshop. Underbart fluffigt kroppsmör som doftar Fox-kola. Skyddar och återfuktar perfekt på torra partier. Också bra till massage.

Vetegroddsolja. Say no more.

Dessutom smörjer jag in mig med diverse andra oljor i ansiktet efter behov, t ex sesam, jojoba, argan och sheasmör. Avocadoolja borde jag använda mer men det har inte blivit så. Rapsolja och kokosolja använder jag flitigt på kroppen och till OCM.

1 comment

Kommentera

