Nya nyanser av Smashit foundation och puder

Läste precis hos EKOsmetika att Smashit kommit med nya foundationnyanser, hela 17 färger! Dessutom kan man nu beställa tre olika testpaket med ljus, medium repektive mörka foundations. Bra tycker jag. Skrev ju om det tidigare att jag inte förstod varför man skulle vilja testa ljusaste och mörkaste…

Foundation testpaket med Milk, Linen, Toast, Natural, Tender, Beige

Beskrivningar på nyanserna har inte kommit upp än men det är riktigt kul att Smashit produktutvecklar. Klickade aldrig hem några prover sist jag skrev om det men nu lär det bli av.

Smooth Healthy Organic Loose Powder i Milk

Smooth Healthy Organic Loose Powder i Milk

Dessutom har de numera även puder i sortimentet. Spännande! Finns i tio nyanser. Oklart om detta är ett puder eller snarare foundationlikande. Högst upp i INCI kommer Corn Starch och Kaolin  vilket ju inte ger färg utan snarare mattar ner. Å andra sidan står det ju också att det är högpigmenterat.

Det innehåller dock Carmine vilket vissa undviker.

Någon som har testat foundation och puder från Smashit?

3 comments
  1. Klickade precis hem ett testpaket med de ljusaste nyanserna. Har sedan tidigare Smashit’s foundation i färgen Milk, men skulle gärna ha en liite mörkare färg, då Milk i princip är helt vit. Hoppas jag hittar en bättre färg! Pudret har jag kikat på tidigare, men inte testat. Lite nyfiken. 🙂

    • Spännande! Ser fram emot att läsa om det på bloggen! Jag är ju foundation-missbrukare numera så jag måste nog klicka hem ett testpaket. Inbillar mig att den liknar Dr H:s…

  2. Malin said:

    Jag testade smashit för något år sedan och tyckte foundationen var väldigt trevlig, men tyvärr så fanns det inte i min nyans. Jag beställde också hem tester i det ljusaste nyanserna. Milk vet jag är för ljus för mig, men kanske någon av de andra? Håller tummarna! 🙂

Kommentera

