Bra ögonbrynspenna

Sante Eyebrow Pencil No.2 brown

Köpte min på Bio-Naturel men den finns också hos REN SKÖNHET.

Jag behöver alltid någon form av  färg på ögonbrynet, jag brynet. Har nämligen olika färg på både fransar och bryn. Vänstra sidan är mörk och ser bra ut även utan smink. Höger sida är däremot spräcklig, och består av både mörka och ljusa hår. Väldig irriterande men lite spektakulärt försöker jag trösta mig med. På vetenskapligt språk kallas det chimärism och är ett mer vanligt begrepp hos pälsdjur. Som jag förstår det är det samma mekanism som kan ge olika ögonfärg.

Färgen på den här är perfekt för mig, mörkt brun med mycket grått i. Många brynpennor har för mycket rött i sig för mina behov. Konsistensen är också bra, lagom hård. Se bara till att den inte blir varm för då blir stiftet desto mjukare. Älskar att det finns en borste i ena änden också.

Hållbarheten är god men dryg är pennan inte direkt. Det är väl det enda negativa jag kan säga.

Bäst: Perfekt färg.

Sämst: Inte så dryg.

INCI: Hydrogenated Palm Kernel Glycerides, Hydrogenated Coconut Oil, Copernica Cerifera (Carnauba) Wax, Hydrogenated Castor Oil, Hydrogenated Palm Glycerides, Cera Alba (Beeswax), Hydrogenated Palm Oil, Hydrogenated Coco Glycerides, Rhus Succedanea Fruit Wax, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Mica, [+/ CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77891].

3 comments
  1. Gabriella said:

    Jag skulle gärna se en (när)bild på dina olika ögonbryn. Spräckligt är ett så fint ord. Chimärism var vackert det med. Tror dina ögonbryn är det med 😉

Kommentera

