Fin concealer

Nvey Eco – Organic Erase Corrector

Har ju tidigare hyllat Nveys concealer. Jag är fortsatt imponerad men har inte använt den så mycket som jag trodde. Gillar inte rikigt att det är en kaka. Vill ju inte stoppa ner annat än rena fingrar och penslar vilket för det lite bökigt. Ett stift hade varit enklare.

Täckförmågan är fantastisk. Fungerar på allt som behöver döljas. Tonen är gul som jag gillar. Dessutom känns den vårdande utan att var för göda orenheter.

Lite negativt är att det kan bli lite ”mycket” under ögonen men eftersom den smälter in så fint är det inte större problem.

Jag har den gamla formulan men jag har hört att den nya skall vara ännu  bättre.

Bäst: Täcker det mesta.
Sämst: Opraktisk förpacknig

INCI: Caprylic Capric Triglyceride [Coconut Oil], Carthamus Tinctorius [Safflower] Oil, Ricinus Communis [Castor] Oil, Cera Carnauba [Copernicia Cerifera Palm Wax], Simmondsia Chinensis [Jojoba] Oil, Kaolin, Cera Alba [Natural Beeswax], Ascorbyl Palmitate [Vitamin C], Sorbitan Olivate, Candelilla Cera [Euphorbia Cerifera] Wax, Tocopheryl Acetate [Vitamin E Acetate], Daucus Carota [Carrot Oil], Lonicera Caprifolium [Honeysuckle] Extract, Origanum Vulgare [Wild Marjoram] Extract, Thymus Vulgaris [Thyme] Extract, Cinnamomum Zeylanicum [Cinnamon Bark] Extract, Rosmarinus Officinalis [Rosemary Leaf] Extract, Lavandula Angustifolia [Lavender Flower] Extract, Hydrastis Canadensis [Golden Seal] Root Extract. May Contain: [+/-] Mica CI 77019, CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77007, CI 77891.

7 comments
  1. Kasia said:

    Hej! Jag undrar om du kunde ange färgen/namnet på denna concealer. Är nämligen mycket nyfiken 🙂

    Hälsningar

    • Oj slarvigt att inte skriva det. Har ändrat nu. Det är den ljusaste nyansen Neutral. Den är ljus och neutral med dragning åt gult tycker jag.

  2. Sofie said:

    Jag har provat både nya och gamla och tycker egentligen inte att det är så stor skillnad. Båda är grymma. 🙂

  3. Pernilla said:

    Jag vet att många har hyllat denna concealern, men jag var nog liiite besviken på den. Jag tyckte inte att den höll hela dagen och jag tyckte inte heller att den täckte så bra. Kanske jag hade för höga förväntningar på den eftersom alla har hyllat den så mycket. Jag är glad över att jag har provat den, men kommer inte att köpa den på nytt.

    • Lätt att bli besviken när man har höga förväntningar. För mig är den lite som Dr H foundation, ser liksom inte att något händer men ändå blir resultatet så bra.

Kommentera

