Lite om Everyday Minerals och promos

Har skrivit lite om Everyday Minerals tidigare och nu har jag provat. Köpte  småsaker och beställde såklart ett gratis provkit där jag valde både foundations och concealers. Frakten för mitt paket blev strax under $10 men det beror på vikt. Samma regeler gäller för tull och annat som när man handlar från iHerb. Läs mer här

För att prova lite olika produkter betsällde jag det prisvärda ”No Makeup” Makeup Kit! FAIR TO IVORY. Har inte testat mig igenom så noga än men allt håller hög klass.

Beställde också en ögonskuggan Stay Cool i travelsize. Det är alltså en rollerball-förpackning. Tycker att det är riktigt praktiskt då mineralerna inte bösar så mycket. Man kan applicera med rollerballen direkt på huden men det går också bra att rulla en pensel på kulan.

EM har alltid väldigt trevliga ”promos” som ändras någon gång i veckan. Detta är alltså gratisprodukter man får med över en viss summa när man anger en kod. När jag beställde var det detta kit. Gillar speciellt den ljusa skimmrande skuggan Taj Mahal som jag använder som highlighter. Perfekt för sminkning på bussen kan jag säga.

Just nu tycker jag att promon är riktigt bra. Är ni sugna på att beställa lite skulle jag passa på nu. Kolla bara detta.

Om ni gillar skuggor har de just nu ett galet erbjudandet 15 Piece Cool Eyes Kit.

6 comments
  1. Kul att EM fungerar för dig. Jag var en trogen kund hos dem i flera år men sen ändrade de plötsligt formulan på den foundation jag använde och den blev både mer gultonad och mörkare än vad den varit innan. Värst var dock att min hy började reagera på den med att bli varm, röd och stram. Så jag tvingades tyvärr byta.
    Deras borstar är dock suveräna och prisvärda så det är ett hett tips från mig.

    • Trist när man ens favoriter ändras till det sämre 😦

      Borstarna verkar många gilla.

Kommentera

