Trevliga webbshoppar kan man inte få för många av

Body Bazar har ju funnits ett tag nu men jag har faktiskt inte kollat igenom shoppen ordentligt förrän nu. Botaniserade runt lite i deras sortiment och hittade en hel del spännande.

Eliah Sahli har jag inte sett någon annanstans och det verkar väldigt intressant. Flera produkter är i pulverform vilket är bra ur många anspekter. Det behövs ingen konservering, de tar mindre plats, lättare att transportera och får tas med i handbagage när man flyger (svårt för en kosmetikjunkie som gillar lågprisflyg att få med alla nädvändigheter trots miniförpackningar).

100 % Naturlig Schampo

Schampot i pulverform ser väldigt intressant ut. Noterar att det innehåller min favorit tvättnötter. Många gör eget schampo på dem men det har jag inte provat- än

Någon som provat pulverschmpot?

Flytande EKOLOGISK FAIRTRADE African Black Soap (Ghana)

Black african soap har jag sett tidigare. Dock inte flytande sådan med bra INCI. Skall tydligen fungera till det mesta. Rättvisemärkt är den här varitanten med.

Dessutom har de en av mina absoluta favoriter Egyptian Magic som varit knivig att få tag från svenska shoppar tidigare. Nu finns den alltså här.

Det är roligt att webbshoppar nischar sig mer och mer. Se bara på Loveko, GreenDiva och nu Body Bazar. Det är svårt att slå sig fram genom att konkurrera med stort utbud och bra pris. Det är både svårt att få det att gå runt och dessutom finns det många andra jättar att konkurrera med. Därför tror jag att det många gånger kan vara bra att ta in små okända märken eller samla redan kända märken och produkter som verkligen är bra. För de som inte vill lusläsa INCI själva är det än mer värdefullt.

4 comments
  1. Inte provat än, men lite nyfiken på den jag med…
    Jag har bara foundation i huvet just nu och sitter och funderar på vilken jag ska testa…

  2. Har kört på mitt pulvershampoo från Eliah ett tag nu, recension kommer upp i bloggen nästa vecka. 🙂

Kommentera

