Bra penna från UNE

UNE Skin Glow Pencil i färgen G02 är kort sagt den perfekta hudfärgade pennan till vattenlinjen. Inte för rosa eller ljus utan lagom. En som drar lite mer åt gult grönt hade jag gärna sett också men den är bra som den är också. Gillar också att markera amorbågen med denna.

Till små skönhetsfläckar är den utmärkt. Gillar att man får sådan precision och att den smälter in fint i huden.  Man får vara uppmärksam på att den är såpass ljus och liksom fångar ljuset så det är inte alltid att den passar för ändamålet. Om jag bara har denna med mig kan det ändå bli bra resultat med lite puder över men det kan också bli som en ljus prick på fel ställe.

För att täcka större partier använder jag den däremot inte, fungerar helt ok men det känns inte helt motiverat. I synnerhet inte med tanke på att den är ganska odryg och svår att vässa.

Ljust att den är så mjuk är både en för och nackdel. Som sagt går det åt mycket och spetsen är borta på ett kick, hur mjuk man än har på hand. Det i kombination med pennans fyrkantiga form gör att den är svår att vässa. Det är nästan ett måste att lägga den i frysen en stund innan annars försvinner massor på vässarbladen. Ibland misslyckas jag totalt med både det och att vässa den rakt, på grund av formen. Sjukt irriterande. Visst är det snyggt med en annorlunda form men att vässa en penna skall ju inte vara ett högriskprojekt.

Hur som helst gillar jag att använda den på vattenlinjen istället för vitt. Toppen att man numera kan få tag på den på alla Åhléns.

Bäst: Perfekt för att pigga upp ögonen.
Sämst: Opraktisk form.

INCI: SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL*, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, CERA ALBA (BEESWAX)*, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, SQUALANE,COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX, LAUROYL LYSINE, ORYZA SATIVA (RICE)HULL POWDER, TOCOPHEROL, TOURMALINE, HYDROGENATED VEGETABLE OIL,POLYGONUM FAGOPYRUM SEED EXTRACT,[+/- (MAY CONTAIN) : CI 77019 (MICA), CI 77007 (ULTRAMARINES), CI 77163(BISMUTH OXYCHLORIDE), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES),CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE)]

 

3 comments
  1. Hejsan Ingrid
    Skriver en snabb kommentar för att be dig att ändra länken du har till min blogg i sidospalten – när du har tid. Har uppstått lite jobbiga saker som gjort att jag blivit tvungen att byta blogg.. 😦 Nya adressen och kort info hittar du i senaste inlägget på min blogg. Kram!

Kommentera

