Snabbtips

Fick för ett tag sedan ett tips bland kommentarerna om att blanda färsk ingefära i vattnet då det skall verka basiskt. Hur det är med den saken vet jag ingenting mer om. Däremot är ingefär både gott och nyttigt. Fullt med antioxidanter och sägs dessutom vara inflammationshämmande. Många menar också att det dämpar sötsug. Tydligen bra mot rubbad elektrolytbalans också, min sambos uttryck för bakfylla. Verkar som jag förstår det avgiftade på kroppen och är därför bra mot alkohol.

Jag gör det enkelt för mig och skivar ner ingefära i en tillbringare som jag har på skrivbordet. Bäst är väl att riva ner men det gör inte jag. Ingefärste är ju en annan höjdare. Gör precis på samma sätt fast med varmt vatten.

3 comments
  1. Ingefära är superbra om man har problem med matsmältningen, mår illa eller känner sig orolig i magen!

  2. Annat gott tips är myntablad! 🙂
    Har inte kollat med antioxidanter och sånt, emn gott är det.. 😉

Kommentera

