Mineralconcealer


Lily Lolo Mineral Concealer/Cover Up finns ju på många ställen numera, bl a Eleven och Ellos.

Älskar den här concealern. Täcker allt utan att var för tjock. Går lika bra att ha under ögonen som på finnar. Torkar inte ut under ögonen och gynnar heller inte tillväxten av finnar. Kanske något torr att använda varje dag kring ögonen. Nyansen (Blondie) är väldigt ljus och bra men smälter samtidigt in överallt. Kommer alltid att finnas  hos mig!

Bäst: Täcker allt!

Sämst: Gillar egentligen inte lösa produkter. Likadan fast tack!

INCI: Kaolin (CI77004), May Contain: Zinc Oxide (CI77497), Titanium Dioxide (CI77891), Iron Oxides (CI77491, CI77492, CI77499)

8 comments
  1. Jag som precis håller på och letar efter en concealer, denna kanske vore något då 😀

    • Den är verkligen jättebra. Skulle dock inte vilja ha bara denna. En krämvariant behöver jag också. Har man inte torr hud så är det nog ingen nödvändighet med båda.

  2. Jag har inte testat en puderconcealer någon gång. Kul att få lite recension! 🙂
    Egentligen är jag dålig på att använda concealer överhuvudtaget förutom under ögonen.

    • Den är förvånansvärt lättanvänd och krämig.

      För mig är det ett måste med concealer under ögonen. I alla fall på vintern när allt liksom lyser igenom.

Kommentera

