Bra foundation från Lily Lolo

Lily Lolo Mineral Powder Foundation Blondie

Precis som jag skrev här finns den att köpa på många ställen tack vare nylanseringen i Sverige. Lily Lolos brittiska webbshop skickar till Sverige och har titt som tätt bra rabatter.

Det här var den första mineralfoundation jag provade. Tack vare de generösa burkarna har jag kvar än trots att både mamma och mormor fått var sin liten burk från min och ändå har jag en del kvar! Min burk är ganska gammal så den har ingen stängningsfunktion som de nya har. Verkar riktigt bra!

Gillar den här väldigt mycket även om min iver på senaste gjort att jag inte använt den så mycket. Resultatet blir matt men ändå levande. Den är inte så torr som mineraler kan vara men inte heller direkt fuktgivande- det har jag heller inte stött på hittills. Nyansen skulle kunna ha varit lite ljusare för mitt blekansikte men på sommaren passar den utmärkt. Går bra på vintern också då den smälter in väldigt bra men den går inte att använda i tjockar lager för att t ex täcka över ett ärr, då blir den för mörk.

Hållbarheten är god och jag märker inte att jag inte att jag har något i ansiktet, vilket jag i och för sig sällan upplever. Täckningen är god och lägger sig perfekt även på fnasig hud. Detta gör att jag ibland använder denna när huden är torr vilket inte är optimalt ur fuktsynpunkt men vad skall man göra?
Köper gärna fler foundations från Lily Lolo!
Bäst: Ger så fint resultat utan att torka ut.
Sämst: Skulle vara nyansen men det är ju mitt eget fel.
INCI:Mica (CI 77019),lZinc Oxide, Mayicontain:, CI 77891,lCI 77491, CIl77492, CI 77499,iCI 77007.
10 comments
  1. Lotta said:

    Det är min favorit också, har testat många men den här är bäst. Egentligen får den dela förstaplatsen med Terre d’Oc men den är så dyr (väldigt lite i burken för priset) så Lily Lolo är mitt första val.

    • Terre d’Oc har har jag också varit sugen på men som du säger för dyr. Dessutom finns ju så få färger. Undrar om ljusaste är tillräckligt ljus. Hoppas på att Everyday Minerals skall vara lite mer återfuktande. Kan inte bestämma nyans bara, finns ju nästan för många.

      Vilken nyans har du på Lily Lolo?

      • Lotta said:

        Mm den är bra och återfuktande men inte riktigt värd sitt pris. Den ljusaste färgen är inte speciellt ljus. Nu på vintern ligger jag mittemellan China Doll och Blondie hos Lily Lolo men använder Blondie för att den passar mina undertoner bättre, China Doll är lite för rosa. Och jag lär behöva en eller två nyanser mörkare till sommaren. Terre d’Ocs ljusaste passar inte mig förän typ i Juli när jag börjar bli riktigt solbränd, och även då är den på gränsen till för mörk.

        Everyday Minerals har ju flera olika varianter så det beror lite på vilken man väljer hur torra eller inte torra de är. Men jag tror att du är ett snäpp ljusare än mig, så om jag får gissa tror jag att du skulle passa i Sandy Fair kanske. Det beror lite på vilken underton du har?

        • Tror också att jag är lite ljusare än dig. Är så lite i solen så jag hinner aldrig bli solbränd heller.

          Låter inte som att Terre d’Oc är något för mig😦

          Jag har neutral underton men vill gärna att den drar åt gult. Tycker det blir snyggare. Tror har prover på flera hemma men inte hunnit jämföra dem ordentligt. Tror att Linen och Ivory borde vara de bästa, ev Golden Fair med ännu mer gult. Fair neutral borde vara för ljus tom för mig. Semi-matte är nog den formula som passar mina behov bäst. Skall hårdtesta min prover nu bara för det!

  2. Lena said:

    Låter intressant! Det är ju bara så svårt att välja nyans. Blir Blondie för mörk för dig? Tycker den ser jätteljus ut, men det kan ju vara bilderna som förvränger … Jag är inte jätteblek i mig själv, fast inte mörk heller, varm underton. Tittade på Barely buff, men tycker att den ser rosaaktig ut? Blir att beställa ett par prover!🙂

    • Blondie är åt det mörka hållet för mig men smälter ändå in bra som underlag. Jag gillar å andra sidan riktigt ljusa foundations och sedan lägg på bronzer om det blir för ljust. Färgåtergivning på deras hemsida tycker jag inte stämmer så bra, ser ljusara och mer neutral ut än vad den är. Min bild är redigerad så att den så mycket som möjligt skall likna så som jag upplever den men det beror ju helt på vilken skärm man tittar på.

      Barely Buff skall ju vara neutral men jag måste säga att Lily Lolos neutral drar mer åt rosa än jag önskar, tyvärr.

      Prov är nog att föredra!

  3. Jag är väldigt förtjust i Lily Lolo’s foundation, jag har China Doll som är väldigt ljus (näst ljusaste har jag för mig). Är himla nöjd med den och kan inget annat än instämma med din recension.🙂

    • Lotta tycker att China Doll är lite rosa. Upplever du det med? Annars borde den vara bättre för mig egentligen. Porcelain är nog för ljus-vit men jag får väl prova i butik sedan.

Kommentera

