Läppstiften

Tänkte försöka visa er min ganska modesta läppstiftsamling.

Från vänster:

369 Real Red Shine från Nvey Eco. En fin kallt röd nyans. Krämig formula och bra hållbarhet. Verkar inte finnas att få tag på längre, i alla fall inte hos Turkos och det finns inte heller på Nveys sida. Synd för det är den perfekta blåröda nyansen för mig.

Bellápierre Ruby. En varm röd nyans som påminner om klassiska MAC Red. Formulan är krämig men hållbar,  torrare än Nveys. Känner mig extremt glamorös när jag använder detta!

Dermanord Red. Som ni ser en trensaprent nyans. Lättburen smultronröd färg som påminner mer om ett färgat läppbalsam. Perfekt för lite färg i vardagslag.

Benecos Natural Lipstick – Soft Coral. Neurtal korallfärgad nyans som är skir men går att bygga på. Känner mig som Betty Draper med detta på läpparna! Krämigt och återfuktande med en doft av passionsfrukt!

Ni har väl redan förstått att jag gillar läppstift i den röda färgskalan? När jag väl använder läppstift gillar jag att det syns. Är ju svag för en klassisk look. Kommer nog att vara lite crazy snart och testa ett neutralt läppstift. Detta ligger bra till.

Har ni några läppstiftfavoriter?

8 comments
  1. Michaela said:

    Jag borde verkligen bli bättre på att använda läppstift, det är ju så snyggt ibland, men jag tycker bara det får mig att se äldre och ”hårdare” ut. Dessutom är det väldigt svårt att hitta den där helt perfekta röda nyansen…

    • Tror att det är en vanesak och lite vad man har för förutsättningar. Jag ser likadan ut i ansiktet som när jag var 14 typ. Ser definitivt mer vuxen ut men rött läppstift.

      Det är supersvårt med rätt nyans men som tur är tycker jag att båda de klararöda i inlägget passar utmärkt på mig🙂

  2. Eveline said:

    Nvey eco 369 hos Carefreee Beauty

Kommentera

