Marys hår

Kolla vad fin Kronprinsessan Mary var i håret på häromdagen. Så vill jag också ha mitt hår. En kvalificerad gissning är att hon inte ordnat frisyren själv och inte heller har några minuter på sig varje morgon att fixa sig. Vi vanliga kan ju ändå inspireras. Genom att rulla håret utåt på strumpor borde man kunna åstadkomma en liknande frisyr betydligt snabbare. Borde räcka med tre strumpknutar som i den här videon, fast rullade utåt. Borsta sedan ut tills vågorna är lagom lösa. Måste testas snart!

7 comments
  1. Hm, intressant med ”strumprulling”… 😉
    Jag vill mest ha fram lockarna i mitt hår.
    Mitt hår har blivit lockigare sen jag gick över till naturliga schampon.
    Jag har väldigt ”fluffigt” och ganska torrt hår.
    Gör jag ingenting så blir det lockigt, men sen efter att jag går omkring i några timmar så blir det mer rufs än lockar.
    Funderar på att testa ett schampo och balsam för lockar…
    Vad har du för hårtyp?

  2. Många men tunna hårstrån. Självfall som korkskruvar sig här och var när det är återfuktat. Har lätt för att få torrt överhår men behöver å andra sidan inte tvätta det mer än en gång i veckan.

  3. Hm, undrar om det är liknande som mig…
    Jag kallar mitt för trollrufs.. 😉
    Tjock med självfall och lockar sig när det är fuktigt. Men när jag borstar ut det blir det bara rufs…
    Vi gillar ju båda Aubreys schampon och balsam så kankse lite lika…

    • Låter ganska lika. Mitt hår kan verkligen bli som ett trollrufs om jag inte kammar och borstar med bra redskap. Har det också mycket uppsatt vilket underlättar.

  4. Louise said:

    Ett värmeskydd, en varmluftsbortse med högt wattal och lite tålamod så har du den frisyren på 10 minuter. Strössla LITE torrschampo i botten dag två eller tre och du har frisyren i minst fyra dagar 🙂

    • Tack för tipset. Jag är en väldigt märkligt fåfäng person. Har aldrig ägt vare sig varmluftsborste, locktång, plattång eller ens en fön (kallar det hårtork själv ;)) Jag är nog den enda fåfänga jag känner som inte har detta. Det och att jag inte använder rouge är nog det konstigaste i skönhetsväg när det gäller mig. Lite märkligt?

      Till mitt försvar är väl att mitt hår är tacksamt och mina kinder ständigt rosiga av naturen.

      En till bekännelse är att jag hatar att raka benen om det inte syns- gör det alltid om jag visar upp dem dock. Min sambo bryr sig inte om detta heller annars kanske jag vore mer noggrann.

  5. Louise said:

    Hahaha, ja det är svårt att tänka sig en fåfäng person utan dessa väldigt väsentliga ting.
    Jag skulle aldrig klara mig utan hela arsenalen, just håret är jag väldigt petig och noggrann med.Lämnar aldrig hemmet utan perefkt hår 😉 Därför grämer det mig att jag ännu inte hittat rätt bland naturliga hårprodukter 😦

Kommentera

