Tre dagar förstörde min hud!

Lite kvällstidningsrubrik va? Internetskuggan berodde på en skidweekend till Hemsedal där Internet inte fungerade i stugan. Vädret var milt och soligt men ganska blåsigt. Jag åker ju skidor varje år och har någorlunda rutiner för hur jag skall slippa det värsta. Jag använde ordentligt med Egyptian Magic och underbara Nvey Eco Organic Creme Deluxe Flawless Foundation. Dessutom använder jag skidmask när det blåser som mest. Ändå är huden jättetorr och fnasig, mest vid näsroten, partiet under skidglasögonen. Fattar ingenting.

Har nu använt  Lavera Neutral Pflegemaske över natten som förmodligen har hjälpt en del. Har också skrubbat försiktigt med min vanliga ricin- och askrobinsyreskrubb. Därefter ångade jag ansiktet i drygt fem minuter med mycket jojobaolja i ansiktet. Gjorde också en härlig mask med honung och och fet grekisk yoghurt. Så skön! Avslutade med Dr Hauschka Intensive Mask. Det blev mycket bättre men inte helt bra.

Bjuder på en bild från helgen där jag ser ut som en kort och bred rymdbebis haha.

I ärlighetens namn har jag slarvat en hel del på sistone så huden var inte sitt bästa skick innan heller. Tror att jag skall balansera med jojoba och dricka aloevera.

7 comments
  1. Du ser inte ut som en rymdbebis, det är bara så det känns när man bakar in sig för att åka skidor… 😉

    • Haha, extremt kort och bred i alla fall. Så brukar jag inte se ut tycker jag. Skyller på vidvinkel.

Kommentera

