Vem är du? Vem är jag?

Det slog mig att ni knappt vet hur jag ser ut. Det finns några bilder här och var men inte på mitt ansikte. Här är min Facebookprofil-bild. Den är från Starbucks i London i höstas. Typiskt mig. Ätandes grädde med kaffe under i farten. Uppsatt hår och lite babyhår kring ansiktet. Handskarna är på och hundblicken in i kameran. Full fart mot nästa mål.

Skriver ju inte så mycket om mig själv som person men jag tror att det skiner igenom en hel del vem jag är. Vill ni veta mer om mig eller är det bra som det är? Vad vill ni i så fall veta?

För att göra bloggen så bra som möjligt vill jag gärna veta vilka ni är. Vad ni vill läsa om som ryms inom den här bloggens koncept?

Skriv gärna här under vem du är! Varför läser ni bloggen? Vad vill ni läsa om? Har ni några frågor om mig?

Hoppas att ni hinner skriva några rader nu under långhelgen. Om du inte vill skriva i kommentarsfältet eller hålla det mellan dig och mig kan du mejla ingridbbeautiful@gmail.com.

Stor påskkram till er all!

29 comments
  1. Annika said:

    Jag känner inte att jag måste veta så mycket om vem du är. Kanske beror det på att jag gjort mig en bild av dig =) Inte om hur du ser ut, utan hur du är. Jag har förstått sedan länge att du är ung men för mig känns det som att du har en gammal själ. Det finns djup kunskap och ödmjukhet kring dig som jag tycker mycket om. Du framstår för mig också som en person som har fötterna på jorden och som visserligen tycker det är roligt med kosmetika men som ändå inte är så intresserad av yta. Jag ser dig som en kvinna med ett mjukt sinnelag och nu när jag sett dina vackra ögon så stämmer min inre bild av dig ännu bättre! Jag tycker helt enkelt om din blogg för att den är enkel och för att du blandar inlägg om färdiga produkter och sånt man kan göra själv.

    Jag är nog mest intresserad av inläggen med produkter man kan göra själv. Det tror jag beror på min medfödda misstänksamhet. Jag är likadan när det gäller allt! Varför köpa en kudde, klänning, överkast, kofta, bygga hönshus, måla om, när jag kan göra det själv? Mycket bättre dessutom! Ha ha!

    Ja, just det! Jag kanske skulle berätta lite om vem jag är? Jag fyller 42 den 11 april. Har två barn, 11 och 9 år gamla. Bor ensam varannan vecka och har en långt-borta-särbo. Lever i ett hus på landet i Småland. Har inget möbel-affärs-hem, blandar gammal och nytt, försöker återanvända och förnya sånt som andra tänker slänga. Är speciellt förtjust i gamla ting som har en själ, saker som någon använt. Älskar att SKAPA, det är en förutsättning för att leva för mig.

    Glad Påsk!

    • Kul att det gått fram så bra hur jag är ändå. Känner igen mig i det du skriver.

      Så roligt att höra lite om dig också! Grattis i efterskott! Kram!

  2. Lisa said:

    Som du själv säger så skiner ju personligheten igenom i det du skriver. Och man kan ju ”lära känna” en människa minst lika bra på det sättet, som genom att få se hur personen ser ut… tvärtom är det rätt kul med en (skönhets)bloggerska som inte pumpar ut bilder på sig själv hela tiden 😉

    Håller med föregående talare om att det är blandningen av färdiga produkter och hemmarecept som gör bloggen så bra 🙂
    Plus dina åsikter i många ämnen, där jag oftast är på samma linje som du!

    Själv är jag en 37-årig ekonörd till bibliotekarie som älskar second hand, yoga och hundar!
    /Lisa

      • Lisa said:

        japp, en 12-årig något överviktig släthårig foxterrier 🙂

  3. Kul att se bild på dig! 🙂
    Gullig bild också.. 😉
    Jag är inte heller så att jag behöver veta hur en bloggare ser ut eller se massa bilder.
    Just när det gäller recension av produkter så kan det ibland vara bra att få veta vilken typ av hud personen har t.ex. torr eller fet? Men nu har jag ju läst en hel del här så jag tror jag har lite koll… 😉
    Hoppas du har en mysig påskhelg! 🙂

    • Tack!

      Torr till normal har jag. Tycker att jag tjatar om min torra eksematösa hud hela tiden men kanske aldrig skrivit det rakt ut.

  4. Kristin said:

    Kul med en bild, svårt att utläsa av texten att du är en sån pingla 😉

  5. Kristin said:

    Glömde.., själv är jag en 73:a med en dotter på 4 år, en wheaten terrier och en särbo som har en son.
    Jag läser bloggen för att jag verkligen behöver hjälp med att sålla bland allt som finns därute, inci kan vara svår att tyda för någon som inte är så insatt. Aubrey provade jag efter att ha läst dina inlägg och nu är jag fast, håret blir fantastiskt rent av deras schampoo! Nästa beställning kommer att innehålla solskydd från just Aubrey och möjligtvis ett ansiktsvatten.
    Tycker bloggen innehåller en bra blandning av recensioner och tips, fortsätt så :-).

  6. Michaela said:

    Men vad söt du är! Bruna ögon och gyllene hår!

    Michaela, 30 år, läser bok- och förlagsvetenskap med sikte på att bli redaktör för barn- och ungdomsböcker. Bor egentligen i Stockholm men läser nere i Lund, så jag är mest i Skåne.

    Jag har redan skrivit varför jag uppskattar din blogg; blandningen av både skönhet och ”livsstil” och kloka, jordnära reflektioner.
    Jag läser gärna mer om naturlig hälsa och ”giftfällor” i vardagen, typ nya barnvagnar som är impregnerade med all möjlig skit och där bebisen sedan ligger i timmar och andas in allt…
    Recensioner är kul men som någon påpekat skiljer ju det sig något enormt från person till person, så det säger ju inte alltid så mycket…visserligen har jag hittat flera av mina favoriter just via bloggrecensioner, ja, nog alla faktiskt…

    • Tack snälla du!

      Giftfällor i vardagen är ett viktigt ämne. Är inget vidare bra på det annat än att jag alltid håller det enkelt med det jag kan påverka. Städ, tvätt och sådant. Tvättar alltid nya plagg innan jag använder dem. Köper inte heller massa billig plast utan gillar naturmaterial så långt det går. Ingen puritan där. När barnvagn blir aktuellt kommer jag definitivt kolla upp det där mer.

      Recensioner tycker jag ger en hint om det kan vara något, sedan är det ju inte en garanti att den fungerar lika på alla.

  7. Bredden på bloggen tycker jag är intressant, speciellt eftersom det är en nischad blogg egentligen. Produktrecensioner blandat med filosofi, ganska härlig blandning! Visst lär vi läsare känna dig utan att se dig, men det är ändå trevligt med ett ansikte till ”rösten”. Undrar saker om dig gör jag väl, men inget specifikt. Min egen personliga sfär är större än de flestas, så jag kan förstå om du inte vill dela med dig för mycket av dig själv.

    Just nu kan jag inte komma på något jag vill läsa mer om. Kanske mer om kost och träning, det är jag själv ganska inne på just nu. Hur en tar hand om insidan ur en ekologisk/miljövänlig/naturlig synvinkel.

    Jag då? Hm… jag försöker fortfarande ta reda på vem jag är. Men just nu är jag långtidsarbetslös, kämpar mig ur en depression, lever med kronisk värk, bor i Malmö som jag avskyr…. skoj presentation va? Det fina i kråksången är att jag faktiskt tror på att det kommer ordna sig.

    • Visst är det skoj att se en bild på någon man ”kommunicerat med” länge.

      Är också väldigt inne på kost och träning så det skriver jag gärna mer om.

      Känns klämkäckt och enkelt att säga men det är klart att det ordnar sig! Lyckta-till-kram!

  8. Lena said:

    Vad kul att se dig!:-) Jag håller med de andra; bredden på din blogg gillar jag! Jag har ju den senaste tiden snöat in på hemkok också , jättespännade, så gärna mer sådant! Uppskattar också dina kloka reflektioner, om livet och ditt och datt!
    Jag har ett stort intresse för Naturkosmetik. Det första jag bytte ut var foundation (ca 8 år sedan)
    Av det konventionella jag fortfarande använder idag är mascara (har tyvärr inte lyckats hitta någon naturlig som sitter kvar på mig) och hårfärg!
    Ser att dina färger liknar mina något; de bruna ögonen, huden(?), även om din hårfärg är mycket vackrare än min! (Bra att ha dig som referens när det gäller nyanser för foundations och liknande 🙂 Annars bor vi i samma stad, jag är säkert dubbelt så gammal som dig (44) + har tre barn.

    • 8 år! Då är du gammal i gamet!

      Jag har en lite osvensk färgkombination. Många tror att jag är från Tyskland, Polen eller Frankrike. Ögonen är bruna med grönt i. Huden ljus ljus med bleka fräknar och neutral underton. Mitt hår är extremt obestämbart, mörkblont med gyllene toner och flera albinofläckar.

      Ännu en göteborgare alltså! Kram!

  9. Lotta said:

    Kul att se hur du ser ut! Jag tycker som flera andra sagt att man får en känsla av vem du är som person genom dina texter men det är ju alltid trevligt att få ett ansikte bakom.
    Själv är jag 25 år och bor precis som du i Göteborg. Jag gillar att läsa din blogg för att jag tycker att den är bred men ändå fokuserad och går lite mer på djupet än många andra. Jag tycker mest om att läsa dina reflektioner, de inläggen när ekorren är med. Men det är blandningen och variationen med recensioner och andra tips som gör den så bra. Jag gillar också att du ofta skriver om känslig hud och eksem, då jag har väldigt känslig hud. Och så gillar jag dina husmorstips! Många har jag redan koll på men man kan ju aldrig få för många 🙂
    Trots allt detta så är nog det som gör att jag gillar din blogg så mycket att du verkar så himlans trevlig, haha! Med risk för att låta som nån galen stalker, så verkar du vara en sån som man gärna vill ha som vän. Hahaha 🙂 (jag hoppas att du inte tror att jag är nån galen stalker..)

    • Såklart jag inte tror att du är en stalker!! Vi får väl träffas kära göteborgska!

      Roligt att du gillar när ekorren är i farten.

      • Lotta said:

        Kom på att jag glömt av att svara här igen!
        Haha vilken tur att du inte tror det 🙂 ja det får vi kanske göra nån gång!
        Det är alltid kul att höra andras funderingar när de är väl genomtänkta tycker jag.

    • Har du några pangtips att dela med dig av såhär på rak arm? Älskar sådant.

Kommentera

