I aromlampan

Sitter just nu och andas in doften av pepparmynta och citron från min aromalampa för att höja koncentrationsnivån. Dessa oljor skall vara bra för koncentrationen och inlärning.

Känns fräscht och härligt också!

Har ett cerat med pepparmynta och ett med citron så när jag behöver dra mig till minnes det jag nu håller på med kan det underlätta att ha med dem. Man kan ju såklart ha oljorna med sig eller en aromasten med några droppar av varje på.  Alla sätt är bra utom de dålig!

Mer om oljor som gynnar koncentration och arbete finns här.

Ikväll får jag nog ta till rejält med lavendel för att komma till ro efter dessa uppiggare.

Använder ni eteriska oljor för koncentrationen?

3 comments
  1. Kasia said:

    Inte för koncentrationen men jag använder lavendel och apelsin tillsammans i min aromalampa för att skapa en härlig stämning hemma och speciellt när vi ska ha gäster hemma. Att blanda lavendel med t.ex. apelsin eller mandarin är en härlig kombo 🙂

  2. Har inte blivit så, men där emot har jag druckit te på Rosmarin i bland för att just öka koncentration och inlärning.
    Svårt att säga om det funkar dock…

  3. Nej,brukar inte använda eteriska oljor, har använt lite rökelse då och då och jag gillar att använda rökelse inne för att det ska lukta gott. Jag tycker en promenad är väldigt uppiggande eller en frukt. Det är bara svårt att komma iväg ibland när man känner sig trött. Men det har ju ändrats sen vovven kom in i bilden för han vill ju alltid ut och promenera.
    Jag testade att lukta på flera eteriska oljor för några veckor sedan utan att veta vilka det vara och den jag tog ut i detta”blindtest” som jag gillade bäst var just pepparmynta! 🙂 Nu vet jag inte om man kan kalla det ”blindtest” med tanke på att man känner igen många dofter, men jag såg inte namnet på dem iallafall…;-)

Kommentera

