Mádara Ecoface Deep Replenishing Cream

Mádara Ecoface Deep Replenishing Cream

Fick med den här krämen i Mádara Miracle set. Den låg ganska länge i kylen då jag har svårt för den gräsiga doften. Tillslut bestämde jag mig för att ändå ta fram den. Döm om min förvåning när jag gång efter gång sträckte mig efter den på morgonen. Ett mycket bra betyg! Slurp säger det och huden är mjuk och elastisk på morgonen. Känns också som att huden återfuktas på djupet.

Konsistens är lagom, varken tunn eller tjock. Doften är typsik Mádara, älskar den inte men eftersom den påminner om nyklippt sommargräs har den sin charm.

Min tub är en generös provtub på 25 ml men kommer normalt i en pumpflaska.

Kan tänka mig att köpa igen men tror nog att det blir något med mer min typ av doft. Dessutom passar den här enligt beskrivningen alla hudtyper så testa även om ni inte är torra som jag är. Finns att köpamånga ställen. Setet jag har finns bl a här och här.

Bäst: Absorberas snabbt och ger mycket fukt.

Sämst: Inte min typ av doft.

INCI: Alcohol,lGlycerin(1), Behenyl Alcohol,iGlyceryl Stearate, Lecithin,lGlycine Soja (Soybean)lSterols, Theobroma Cacaol(Cocoa) Seed Butter(1),iPlantago Major (Plantain)lExtract(1), Urtica Dioical(Nettle) Extract(1), LinumlUsitatissimum (Linseed) Extract,iHippophae Rhamnoides (SeabuckthornlBerry) Extract(1), Betain,iCetearyl Alcohol, CalendulaiOfficinalis (Calendula) Extract(1),lStearic Acid, SorbusiAucuparia(Rowan) Extract(1),iXantan gum, TitaniumlDioxide(3), CI77019 (Mica)(3),lSodium Hyaluronate, LacticiAcid, Aroma(2), Citral(2),lEugenol(2), Limonene(2), Linalool(2)

3 comments
  1. Louise said:

    En av mina favoriter! Brukar använda den som mask över natten när huden känns lite uttråkad.

Kommentera

