Mádara regenerating night cream

Mádara regenerating night cream

Den här kom med i samma set som den här. Fluffig härlig nattkräm som återfuktar riktigt bra. Snäppet för lite fett för mig på vintern men med olja till fungerar det utmärkt.  Tycker att den känns lugnande också.

Doften är inte gräsig som andra Mádara produkter utan doftar lite bananaktigt. Inte riktigt i min smak om man säger så. Konsistensen är tjockar än Deep Replenishing Cream men tunnare än de flesta andra nattkrämer. Egentligen gör jag ingen skillnad på dag eller nattkräm utan använder dem som det passar bäst. Tack vare att den inte är så fet kan jag min torris använda den på dagen också.

Även denna skall passa alla hudtyper men kanske inte på dagen som för mig. 

Mádara är helt klart duktiga på återfuktande krämer! Finns att köpaflera ställen. Kitet som jag köpte finns här.

Bäst: Återfuktar väldigt bra och går in snabbt.

Sämst: Gissa?😉

INCI: Aqua, Simmondsia Chinensisi(Jojoba) Oil(1), Alcohol,iGlycerin(1), Persea Gratissimai(Avocado) Oil(2), RosaiDamascena (Rose) Distillate(1),lCetearyl Alcohol, TheobromaiCacao Seed (Cocoa)iButter(1), Hippophae Rhamnoidesi(Seabuckthorn Berry) Extract(1),lLycopersicum Esculentum (Tomato)iExtract(1), Glycine Sojal(Soy Bean) Oill(and) Tocopherol (NaturallVitamin E), AlgaelExtract, Humulus Lupulusi(Hop) Extract(1), HordeumiVulgare (Barley Germ)lExtract(1), Cetearyl Glucoside,iPlantagoMajor (PlantainlLeaf) Extract(1), CalendulalOfficinalis (Calendula) Extract(1),iChamomilla Recutita (Camomile)lExtract(1), Capryloyl Glycine,lStearic Acid, SodiumiHyaluronate, Xantan gum,iPotassium Hydroxide(3), Aroma(2),iCitral(2), Citronellol(2), Geraniol(2),lLimonene(2), Linalool(2).

2 comments

Kommentera

