Naarei makeup

Få har väl missat Naarei efter att både Jenny och Hannah bloggat om det. Verkligen fina saker! Väcker mitt ha-begär något enormt! Hoppas att kvaliten och priserna är bra. Det går framåt i den gröna skönhetsvärlden.

Jag är som vanligt sugen på foundations. Den kompakta skulle inte sitta fel. Är också snart i behov av ett nytt fast puder så detta ser ut som en lämplig kandidat.

En sak som jag däremot har lite svårt för är naturkosmetiska företag som säljer konventionella nagellack. Skillnaden mellan konventionella 3-free och dessa är hårfin. Om man skall sälja något nagellack under samma tak som naturkosmetik borde det ju vara vattenbaserade som ju är det mest miljövänliga av nagellack på marknaden. 3-free är näst bäst men absolut inte natruligt på något sätt, vilket i och för sig vattenbaserade inte heller är…

8 comments
  1. Sofie said:

    Jag tycker förpackningarna ser himla snygga ut. Särskilt den lite äggformade kompakta foundationen! 🙂

    • Visst är de! Ibland tycker jag att naturliga förpackningar har en väl eko-touch… Vill ha snygga stilrena förpackningar. Dessa är verkligen det!

      • Sofie said:

        Håller med dig. Det är ju innehållet som räknas, men nörd som man är så vill man ju ha snygga förpackningar också!

        • En tilltalande helhet är alltid att föredra även om jag inte skulle rata en toppenprodukt med ful förpackning.

          • Sofie said:

            Inte jag heller. 🙂

  2. Jag använder aldrig nagellack och jag har inte fördjupat mig i det, men går de verkligen att ha en riktigt naturligt nagellack? Jag vet att dina kriterier är hårda för det du använder så du är väl rätt person att fråga… 😉
    Jag tycker det är fint med nagellack, men har valt bort det för ingredienser och att jag arbetar så mycket med händerna att jag tycker det är slöseri med pengar och tid för mig att använda det.

    • Även vattenbaserade lack är ganska långt ifrån naturliga. De är bara mindre dåligt. Älskar nagellack men använder det mindre och mindre, får ont i huvudet av lukten från konventionella.

      Förr hade jag alltid genomskinligt lack till vardags, bl a för att stärka naglarna men nu behövs inte det på samma sätt. Till fest älskar jag rött och andra färger. Använder det väldigt sällan färgat till vardags då jag inte klara av icke-perfekta naglar.

  3. Jag får också ont i huvudet av konventionella och jag har aldrig tyckt att det stärkt naglarna utan tvärtom de gånger jag testat. Eftersom jag slutade med konventionella nagellack för länge sedan så har jag inte testat några mer naturliga. Dels som sagt att det känns onödigt, men också att de tinte verkar finnas ett naturligt alternativ. Synd för det är ju snyggt…

Kommentera

