Pollen

Normalt brukar jag vid den här tiden på året sedan länge tagit antihistaminer för att förebygga min allergi under pollensäsongen. Som det allergibarn jag är så är jag natirligtvis allergisk mot de flesta pollensorter. Således nyser och snörvlar jag hela våren och sommaren (gråbo blommar sent).

I år tänkte jag testa naturliga medel så gott det går.  Läst gott  Nasaleze som består av naturliga cellulosfibrer. Dessa lägger sig som en skyddande hinna på slemhinnorna.

Någon som har testat Nasaleze?

Kommer också att skölja näsan såklart!

Tydligen skall allergier minska om man tar kalk ordentligt. Vet inte om det är sant men det har faktiskt hjälpt mot mitt värsta när jag tagit det ordentligt. Skrivit lite om det här.

Någon som märkt minskad allergi av kalk?

Vad använder ni mot allergi?

3 comments
  1. Maria L said:

    Jag är kattallergiker och har använt Nasaleze när jag hälsat på hos folk som har katt & det fungerar fint, jag känner inte av någonting! Tack för en bra blogg förresten! Har läst ett tag men aldrig kommenterat.

    • Måste testa det helt klart!

      Välkommen bland kommentarerna! Kul att du gillar bloggen!

  2. Pingback: Ingrid B Beautiful

Kommentera

