Decubal Ecological

Decubal Ecological lanseras just nu på bred front.  Väldigt bra att ett kännt varumärke, som dessutom finns på apotek har en sådan här serie. Många tycker ju att apoteksprodukter är ett tryggt val. Det har ju inte funnits liknande produkter innan, inte i den prisklassen i alla fall. Oliva-serien ger jag inte mycket för.

Alla är inte lika imponerande av Decubal dock. Visst finns det bättre alternativ men jag tycker ändå att det är positivt.

Serien består av fyra produkter: Decubal Ecological Body Cream, Decubal Ecological Body Lotion, Decubal Ecological Face Cream, Decubal Ecological Hand Cream.

INCI hittade jag på den danska hemsidan och det ser okej ut.

Har ni testat?

9 comments
  1. Sofie said:

    Handkrämen ser spännande ut.

  2. Jag har inte testat. Har kommit in i en period då jag inte orkar läsa inci, så därför kör jag säkra kort där jag inte behöver bry mig. Så här går det åt mycket ekologiska veg. oljor ;0)

    • Förstår dig. Börjar själv bli lite trött på alla nya ingredienser man måste kolla för att testa nya märken.

  3. Natasha said:

    Vad kul att apoteket äntligen börjar satsa på rena/renare produkter. Det var på tiden!

  4. Jag har använt handkrämen sedan länge tillbaka. För mina eksemhänder är det en av de få handkrämer som inte irriterar eksemet utan istället lugnar det.
    Dess återfuktande egenskaper är helt okej även om den gärna skulle få återfukta ännu mer, men kommer nog ändå att fortsätta köpa den här just eftersom det är svårt att hitta handkrämer som funkar lika bra som den här gör med handeksemet.

    • Kommer ihåg att du har skrivit om den och gillade den. Verkar som att serien har funnits i butik mycket längre i Finland.

Kommentera

