Vanilj

Både jag och Jenny är galna i allt som doftar vanilj. Lustigt nog satt jag och gjorde det här inlägget när Jenny skrev om samma sak, precis samma upplägg som jag hade tänkt.

Här kommer några vaniljdoftande produkter jag använder just nu.

Crazy Rumors French Vanilla är en storfavorit som jag nästan måste gömma för att inte missbruka. Dofte är helt perfekt. Inslagen av kola gör det inte sämre. Alla Crazy Rumors läppbalsam är riktigt bra vardagscerat. Inget för att verkligen få bukt med riktigt torra läppar men perfekt i vardagslag. Jag köper på iHerb men de finns på flera ställen i Sverige. Indulge har extrapris!

Logona Daily Care Sensitive Hand Cream här handkrämen ingår i samma serie som en annan favorit. Doften av vanilj är nästan påträngande syntetisk men jag älskar den ändå. De andra egenskaperna är det heller inget fel på. Jag köper den rån Bio-Naturel, finns också i denna svenska shop.

Lavera Bodylotion Vanille-Kokos doftar först underbart av vanilj, kokos och kola. På huden kommer tyvärr en mindre angenäm sur doft fram. Påminner mycket om Yoggi-dröm mjölkkola faktiskt. Synd för som lotion är den bra. Också den från Bio-Naturel men finns i flera svenska shoppar.

7 comments
  1. Åh läppbalsamet från Crazy Rumors blir jag så sugen på nu, kan inte heller få nog av vaniljdofter!🙂
    Gillar också doften på Logonas handkräm och lotionen från Lavera, synd att du inte gillar hur den luktar på huden dock, själv tycker jag att den luktar lika gott av vanilj både på huden och i tuben.

    • Det är mums!

      Det är himla synd. Både på mig och min sambo framträder yoghurtdoften😉

  2. Jag har Laveras duschgel i samma doft och jag som aldrig tycker att dofter är för söta eller sliskiga tål inte alls lukten. Konstigt, men jag tycker verkligen att den luktar blä.

Kommentera

