Frisyrinspiration igen

Såhär såg Scarlett Johansson ut nyligen. Åhh vad fint tycker jag! Påminner det inte om min något mindre planerade rufs-knut. Jag använder som vanligt tre rejäla hårnålar och gör en knut i bak. För att få rätt rufskänsla gör någon form av torrschampo susen.

Förlåt alla korthåriga att jag inte har tips till er. Har aldrig haft kort hår så jag är inte bra på det. Däremot kan man få samma känsla med ganska kort hår också genom att nåla det i bak. På youtube finns såklart massor av videos med detta.

3 comments
  1. Påminner inte hennes hår här mycket om ditt överhuvudtaget? Jag har ju kort hår (5 cm till så når det nyckelbenen tjoho) men det är äntligen så pass att jag kan ha tofs iallafall. Försökte göra en kort-hår-variant av sockbun igår men det gick inte ens det 😦 Avskyr dessutom att ha det löst, det bara slickar sig längst kinderna pga statisk elektricitet. Vill kunna ha victory rolls!

    • Jo det är det nog!

      Visst är det skönt när man kan få bort det ur ansiktet. Behöver väl inte nämna youtube…? Den här tjejen tycker jag gör fina frisyrer.

      Här är en till.

      Victory Rolls är coolt. Det borde väl gå snart med så långt hår? Eller har du lugg? Måste öva själv på det till ett bröllop med 50-tals-tema jag ska på i slutet av maj.

  2. Jag har både lugg och uppklippt 😦 Det uppklippta är inte så frivilligt, det är liksom bara så det växer. Det är ungefär så kort som tjejen i understa videon, men uppklippt och plattare. På tal om det, vet du någon naturkosmetisk variant av Dust It? Inte torrshampoo, utan volympuder. Köpte kardborrerullar, ska öva på att lägga upp håret på dem och att bara ”klämma” upp sidorna istället för tofsen!

Kommentera

