Less is More

Swedish Beauty Factory har kommer snart att ha Less is More Organic Haircare i lager. Hört talas om det innan men vet inte var… Produkterna verkar fina! Gillar de snygga enkla förpackningarna. Kul med ett österrikiskt märkte.

Just nu har Swedish Beauty Factory ett erbjudande om man förhandsbeställer.

Ekologisk hårvård Less is More 

Cocoamidopropyl Betaine lägger smolk i glädjebägaren som så ofta när det gäller schampo, tyvärr! Är man inte noga med det så ser INCI bra ut vid en första snabbtitt.

Blir ni sugna?

11 comments
  1. Kul med nya tips!:-)
    Synd att flaskorna ser så tråkiga ut…
    Man ska ju inte påverkas av sånt men lite blir man ju…
    Jag har för tillfället blivit biten av ”iHerb-feber” och botaniserar runt i deras sortiment så det blir nog nåt mer därifrån…
    Hm, undrar vem som har smittat mig… 😉
    Beställt Aubreys Seabuckhorn leave-in förresten…. 😉

    • Smaken är som baken. Gillar tråkiga flaskor 😉

      Hoppsan hejsan. IHerb är helt fantastiskt. Man kan slänga i lite mat också så känns det bättre hihi.
      Hoppas att du gillar ”leave-in-en”.

  2. Lena said:

    Låter lite spännande, men jag har problem med min hårbotten just nu och ska nog hålla mig borta från Cocoamidopropyl Betaine! Just nu testar jag Essential Care Gentle Herb shampoo.(Beställde från Naturisimo – Tack för tipset, Ingrid, uppskattar verkligen fri frakt!) och efter två tvättar hittills känns det faktiskt riktigt bra. Kanske för tidigt att utvärdera redan, men kliet har så gott som försvunnit!

    • Lena said:

      Hmmm … jag tyckte flaskorna var fina 🙂 Det där gelevaxet, ”Limesouffle” får mig faktiskt nyfiken!

      • Gillar också flaskorna. Låter underbart! Fina namn gör faktiskt mer än man tror tycker jag.

    • Härligt att hårbotten blivit bättre! Annars är ju mitt stående tips äppelcidervinäger.

  3. Kristin said:

    Självklart blir jag sugen, alltid… ;-). Min hårbotten är dock också i uppror nu, trots aubreys shampoo för det ändamålet. Undrar om det är logonas cremefärg som ställt till det, den innehåller visst lera och kan kanske torka ut, det ska ju sitta i ett tag.
    Måste sticka in med en off-topic fråga, har du haft problem med leveranser från Bio-Naturel någon gång? Jag har väntat sen den 16 april nu…Snart måste jag beställa samma pridukter igen :-(, från någon annanstans då.

    • Kristin said:

      Produkter menar jag såklart.

    • Testat äppelicervinäger? Det är verkligen min frälsning!

      Nej, det har jag inte men tid har det tagit. Kanske inte en månad. Mejla kundtjänst och fråga. Det kommer säkert snart. Tror att paketen är försäkrade OM det nu skulle försvunnit.

      • Kristin said:

        Har inte testat det än, får prova och se om det hjälper.

        Jag har mailat, 3 ggr….inget svar. Bad min kollega med tyskt ursprung att ringa och då sa de att paketet skickades i måndags, alltså 7/5. Lite konstigt då att det kom ett mail 23 april som sa att det var skickat då. Jaja, alla kan ju missa men de hade besparat mig lite ilska om de bara hade svarat mig istf att ”smyga” iväg paketet.

Kommentera

