Men in makeup

Hittade den här killen av en slump. Han älskar make-up och verkar använda ganska mycket varje dag. Kul att inte han inte låter sig hindras att göra det han gillar. Sjukt roliga videos gör han också.

Här visar han hur han använder mineralprodukter. Wow vilken skillnad. Till skillnad från vad som brukar rekommenderas lägger han foundationen utifrån och in och dessutom på en ansiktshalva i taget. Fungerar ju uppenbarligen. Måste testa!

Notera att han är skeptisk mot mängden ingredienser i konventionell makeup, bra där!

13 comments
  1. Ja, oj, vilken skillnad!
    Själv är jag lite lat och dessutom gillar inte att ha flera lager i ansiktet så jag brukar skippa primer och försöka bara ha en foundation som funkar. Blir inte lika perfekt utan mer naturligt resultat, men funkar för mig! 🙂

    • Jag är likadan. Dessutom tycker jag att så mycket smink sällan gör sig i verkliga livet. Kanske på kvällen men annars ser det sådär ut oavsett hur bra foundation man har.

  2. Annika said:

    Jisses, vad söt han är! Man kanske inte ska säga att det är synd om någon men det känns som det är synd att han inte fick bli flicka fullt ut. Han är verkligen flickig och gullig så man bara vill krama honom…. Blev glad!

    Jag skulle aldrig orka kleta på allt det där. Ju äldre jag blivit desto mindre makeup använder jag. Nu är det bara mascara jag använder. Dras mer och mer åt det helt naturliga. Skönt att man liksom visar vägen för sin dotter, att hon är allra vackrast utan smink.

    • Hur gullig som helst. Eller så är det vi som inte accepterar att man kan vara flickig som pojke. I andra kulturer är det vanligt med personer mitt emellan.

      Härligt att ge sin dotter en bra start med kosmetika.

  3. Lena said:

    Wow som han lyckades trolla bort acnen! Jag har förr använt ”Prime time” och den är faktiskt riktigt bra. Den känns ”silikonaktig” och jag vet inte hur ren den är dock. Han lägger concealern under foundation – jag har hört båda varianterna, Var det inte Tyra som lade concealern ovanpå?
    Snyggt resultat fick han i allafall + bra att han verkar vara medveten om ingredienser.

    • Hört både och ang concealer under eller över. Beror nog lite på vilken sort concelaer man har också. Tycker att krämvarianter är bäst ovanpå men använder oftast mineralc. innan foundation.

  4. Den concealern vill jag ha ya’ll! Haha, han vann ju en prenumerant i mig, tack för tipset!

    • Den verkar fab! Gillar ju min Lily Lolo skarpt så mineralconcealers är toppen överlag tror jag. Hade gärna köpt Well-rested om det inte vore för bismuth.

      INCI ser ut såhär: CI 77163 (BismuthiOxychloride), Kaolin, Mica,iCI 77492, CIl77491, CI 77499,i(Iron Oxides), CIl77891 (Titanium Dioxide).

  5. Louise said:

    Åh, jag blir alldeles lycklig när jag ser honom! Tack Ingrid för tipset. Vilken sötnos han är och precis som Annika skrev så är det synd att han inte fick födas som tjej fullt ut.
    Blir sugen på mineralsmink igen men jag är en hopplös periodare när det gäller just mineralsmink och just nu är det inte den perioden. Bare Minerals var det första jag provade, det är verkligen bra men tyvärr reagerar min hy på bismuth.

    • Älskar den här typen av personligheter! Min bästa vän är ganska lik honom fast han sminkar sig inte lika mycket haha.

      Du och jag är löjligt lika ibland (förutom med hårfönen då). Världens periodare jag med- det är jag med det mesta iofs.

      Synd på bismuth asså. Inte testat Bare Minerals mer än prover. Tur det för jag är ofta ganska känslig.

      • Louise said:

        Ja, ibland är det nästan som att läsa om sig själv ;)Jag är också periodare med det mesta om jag tänker efter.
        Min hy klarar inte alls bismuth, huden blir knottrig och kliar som bara den. Har gett BM flera chanser men nix, det går helt enkelt inte.

  6. Han är helt underbar! 😀 Och väldigt duktig. Nu blev jag sugen på att gå loss i sminkväskan 🙂

Kommentera

