Night-Night Balm

Badger har de sötaste burkarna med de söta grävlingarna!

Har tidigare testat Badger Sleep Balm som jag gillar mycket men den är lite väl koncentrerad ibland så därför klickade jag hem Night-Night Balm från iHerb som ska vara anpassad för barn. Doften på Night-Night påminner faktiskt en del om Jenka till skillnad från Sleep som mest doftar lavendel. Inget fel på det men jag gillar Night-Night bättre.

Alla Badgers balms är smöriga och fina och smälter snabbt på huden. Det märks att det är ricinolja i för huden blir blank. Se upp om du är känslig mot ricinolja. Alla balms är också riktigt dryga.

Av naturliga skäl använder jag denna enbart på kvällen när jag ska sova för sin lugnande inverkan. Kan inte påstå att jag märker någon stor skillnad men doften får mig helt klart att tänka på sömn. Kanske är det betingning, kanske är det de eteriska oljorna. Sambon gillar den också och jag tycker att han blir lugnare, större effekt på honom än på mig faktiskt ; )

Brukar smörja in mina torra fläckar, läppar, ta lite bakom öronen, på handryggen eller var som helst. Doften kan ta överhand så det gäller att inte ta i för mycket.

Tyvärr verkar Night-Night inte finnas i någon svensk webbshop. Min är som sagt från iHerb. Finns på brittiska LoveLula om man vill handla inom EU.

Bäst: Lugnande mysig doft

Sämst: Inga direkt underverk men finns inget direkt dåligt

Ingredients: *Olea Europaea (Extra Virgin Olive) Oil, *Cera Alba (Beeswax), *Ricinus Communis (Castor) Oil, *Aloe Barbadensis (Aloe) Extract, Essential Oils of *Lavandula Angustifolia (Lavender), Santalum Album (Sandalwood), *Citrus Nobilis (Mandarin), *Mentha Viridis (Spearmint), and *Anthemis Nobilis (Roman Chamomile).

* = Certified Organic

4 comments
  1. Intressant det där med hur dofter kan påverka oss och även att ta det i relation till betingning…

    • Betingning är väldigt starkt och inget man ska underskatta. Även om eteriska oljor har terapeutiska egenskaper från början kan man förstärka dem enormt tror jag när det gäller påverkan på sinnet.

  2. Sofie said:

    Himla sugen på Night Night. Jag har använt Sleep balm ett tag, och tycker om den, men håller med dig om att den kan kännas lite väl mycket ibland.

    • Den är väldigt trevlig! Om du gillar Sleep så gillar du nog Night-Night också.

Kommentera

