UNE Fund-Raisning Lip Balm

För inte längesedan lanserades UNE FUND-RAISING LIP BALM där en del av försäljningen går till Plan. Trevlig initiativ som både UNE och Plan vinner på. Personligen påverkas jag inte av sådant när jag köper en produkt utan ser det mer som en bonus.

Tror att man kan köpa läppbalsamet på Åhléns redan nu men inte sett det själv. Någon som vet?

Provat det lite och har bara gott att säga. Underbart men en läppstifthylsa, känns mycket lyxigare. Själva stiftet är faktiskt mer likt ett krämigt läppstift än ett vanligt cerat, mindre oljigt och mer krämigt.

INCI ser bra ut även om det inte direkt är ett RAW-cerat.

INCI: OCTYLDODECANOL, SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL*, HYDROGENATED CASTOR OIL, EUPHORBIA CERIFERA (CANDELILLA) WAX, HYDROGENATED COCOGLYCERIDES, CERA ALBA (BEESWAX), BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA BUTTER) EXTRACT*, CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE), RICINUS COMMUNIS (CASTOR) SEED OIL, PARFUM (FRAGRANCE), TOCOPHEROL, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER)
SEED OIL
*Ingredients from Organic Farming
4 comments
  1. Hannah said:

    Läppbalsamet kom till åhléns i samband med hela märket!
    Själv tycker jag det funkar lite si sådär, vet faktiskt inte om jag får mjukare läppar och tycker det kan se lite knasigt ut då man blir vit om läpparna av det. Men smaken är som baken!🙂

    • Aha! Då finns det där.

      Har bara testat lite än så länge men gillar det hittills.

  2. Jag har sett detta på några Åhléns i Stockholm i alla fall!
    Förresten, har haft lite problem med att kommentera på din blogg senaste månaden, och även Sofie/Ekosmetika’s blogg. Ska försöka kolla upp det. Lite trist när man VILL kommentera men det inte går.

    • Dumt att det inte funkar att kommentera. Jag vet att Jenny hade problem med det i höstas men sedan har jag inte hört något.

Kommentera

