Självklart för vissa men inte för andra

Nämnde för längesedan att jag tvättar trasor och diskar diskborsten i maskin. Tål att upprepas tycker jag för det förlänger livslängden och gör det mer hygieniskt. Allra helst skall man koka dem då och då med det gör jag inte ofta.

Kan faktiskt inte riktigt smälta (konstigt- jag vet) att folk inte tvättar sina trasor utan använder dem jättelänge och sedan slänger. Om jag använder trasan mycket kan byter jag lätt byta en gång om dagen. Diskborsten sätter jag in i maskinen typ varje gång jag använt den… Har man ingen diskmaskin har jag hört att det går att tvätta även dem i tvättmaskinen.

Hur många av er gör som jag?

11 comments
  1. Jag också, men inte lika ofta som du. Byter ändå någorlunda ofta eftersom jag tycker disktrasor är så äckliga. 😛

  2. Catti said:

    Jag med, dessutom kokar jag disksvamparna tillsammans med disktrasan. För en quick fix kör jag disktrasan (blöt) i mikron ca 2 min på full effekt.

    • Micro är kanon! Gör jag också ibland. Koka borde man göra oftare- ibland öser jag ner allt jag har i en gryta och kokar 🙂 Borde göra snart. Tack för påminnelse!

  3. C said:

    Jag har tvättat disktrasor i tvättmaskinen sen jag flyttade hemifrån. Tycker det e konstigt när folk säger att de tycker att disktrasor är snuskiga men ändå så använder de samma trasa i tre veckor. Inte så konstigt att trasorna är äckliga när de får hänga med så länge. Själv byter jag varje dag, ibland till och med oftare beroende på vad som har torkats upp.

    • Visst är det märkligt! Många tycker att trasor är så äckliga men har dem som du säger i flera veckor och många gånger mycket längre. Då är det ju sjukt äckligt. Känner en som tar papper till allt för att han hört att disktrasor är sådana bakteriehärdar. Inte våra trasor inte! 🙂

  4. Vi brukar också tvätta våra trasor i maskin, inte varje dag dock utan det brukar gå lite längre tid mellan varje tvätt.

  5. eKorren said:

    Diskar det mesta i maskin, men slänger in borsten där emellanåt också, när jag kommer ihåg. Disktrasorna (tyg) slänger jag i 90-gradersmaskinen när jag ändå är i tvättstugan.

    Vet folk som aldrig ens sköljer ut sin disktrasa efter användning, med motiveringen ”men den slänger man ju ändå bort sen!”. Läskigt.

    • Haha, vad roligt men en till som kallar sig ekorren (kallas för det av vissa- därför har jag en ekorre som symbol för mina åsikter) och gör likadant som jag.

      Hua för det sista där! Sådana trasor kan jag inte ta i. De som känt mig länge tar fram en ny trasa när jag kommer på besök 😉

Kommentera

