Moms och tull

Med anledning av detta kollade jag upp de andra två brittiska webbshopparna som jag skrivit om här. Båda ligger på den brittiska huvudön, alltså ingen kanalö med speciella skatteregler. Om inget annat framkommer så är det alltså helt moms- och tullfritt att handla därifrån. Det verkar förövrigt vara samma aktör bakom båda webbshopparna.

Tips bland kommentarerna; beställ flera små paket istället för ett stort så är risken att det fastnar mindre. Inte bäst ur miljösynpunkt men enligt uppgift skickas sakerna ofta ändå i flera små paket, det har jag också upplevt.

Det är en bra idé att kolla varifrån varorna skickas även om det de ligger inom Europa eller vad som geografiskt verkar var EU. Här finns Tullverkets information om Europas skatteområden.

10 comments
  1. Lena said:

    Tack för info! Hmmm … handlade en hel del från Lookfantastic för flera år sedan. Glädjer mig att se att de nu för tiden har både en avdelning med ”Organic & Natural” och ”Free worldwide delivery”. 🙂

  2. Louise said:

    Oj, har helt missat detta med feelunique. Jag har handlat därifrån i flera år och aldrig råkat ut för extra avgifter, peppar peppar… har nog haft tur då. Tack för info, ska hålla mig till de andra istället. Har i och för sig upptäckt att lookfantastic oftast är billigare än FU så de senaste gångerna har det blivit LF. Måste ju tyvärr erkänna att jag köper konventionella hårprodukter därifrån efter att ha gett upp de naturliga. Gav de naturliga över ett år men nä, mitt hår blev aldrig bra.

    • Just den här borsten var 1 pund billigare på FU än LF så då blev det så. Jag har köpt min första rundborste Louise! 😉 Helt fast nu!

      Hoppas att håret beter sig bra nu. Att du stod ut ett helt år ändå! Känner mig så lyckligt lottade som inte haft några som helst problem, eller så har jag lägre krav….

      Bra tips att bara beställa en sak åt gången.

      • Louise said:

        Hahaha, bra där Ingrid! Är riktigt stolt över dig 🙂 Visst blir håret fint och hållbart.
        Lyllo dig som inte haft några problem. Jag önskar så att jag hade klarat det men eftersom jag är löjligt petig med mitt hår så var det bara att kapitulera.

        • Tack 😀

          Härligt att håret är bra igen. Skulle heller aldrig kompromissa med det som är viktigt för mig bara för att vara hel-grön. Hela poängen är ju att man skall känna sig fräsch och snygg.

          Uppdaterat inlägget med ditt tips om småpaket nu!

          BTW, en kollega skall bli fodervärd för en dvärgschnauzer-flicka! Kul!

          • Louise said:

            Exakt, man vill ju vara sitt snyggaste fåfäng som man är 😉
            Vad roligt för din kollega! Se till att få bli förstehundvakt så du får umgås med denna underbara men envisa ras 🙂

  3. Louise said:

    Måste bara tillägga en sak ang FU, när jag har beställt därifrån så har jag delat upp mina beställningar. Dvs jag har aldrig mer än 2 produkter i samma beställning, bäst är att bara ha en produkt i varje beställning. Upptäckte nämligen första gången jag beställde därifrån att de delade upp min beställning och den kom i tre olika paket med olika leveranstid så efter det gjorde jag små beställningar istället. Kanske därför jag aldrig åkt på några extra avgifter? Eller så har jag bara haft tur 🙂

Kommentera

