Salcura Skincare

Gjorde nyligen en beställning från Feeluniqe och fick då lite reklam i paketet. Brukar oftast inte vara något för mig men den här gången var det en riktigt höjdare.

Salcura Skincare är 100% naturligt och INCI ser bra ut av det jag sett. Hade inte hört talas om märket innan och kan inte se att det skrivit om det på svenska bloggar. De verkar till stor del vara inriktade på hudproblem som acne, eksem och psoriasis. En stor anledning till att jag började med naturkosmetik var just min eksemhud och även om det blivit mycket bättre har jag ändå fläckar kvar. Kommer nog att testa sprayen mot eksem vad det lider.

Fick med en rabattkod också som ger 20% på serien på Salcura hos Feelunique. Ange SAL20 för 20% rabatt.

Någon som testat Salcura?

OBS!

Läste nyligen hos Mona att Feelunique ligger på Jersey, dvs utanför EU och frihandelsområdet, vilket gör att man kan behöva betala moms. Jag trodde att det låg på brittiska huvudön men icke. De ingår i tullunionen men inte i EU:s skatteområde. Läs mer här. Skönhetsariklar är i och för sig alltid tullfritt enligt Tullverkets lista så det är precis samma som när man handlar från USA/iHerb.

6 comments
  1. Vad spännande! Blir både nyfiken på sprayen för eksem och den för akne, om du testar sprayen för eksem skall det bli intressant att höra om den funkar.
    Just eksem tycker jag att det kan vara väldigt svårt att få bort med naturliga krämer så det skulle vara kul om den här faktiskt skulle funka! 🙂

    • Rapporterar!

      Upplever också att det envisaste eksemet är svårt att få bort. Tror också att man måste vara extremt idog med smörjandet vilket jag sällan är. Med kortison+ svampmedel går det i expressfart, i alla fall för mig.

  2. hanan said:

    har faktiskt inte provat just det märket. hoppas det löser sig för dig med dina hudbesvär. super bra att du drar dig till 100% naturliga alternativ.

    • Medicinska krämer är bara i nödfall. Just nu är min eksemfläck på halsen förskräcklig. Förstår inte riktigt varför.

Kommentera

