Solkräm

Ibland behöver man ändå solskräm och då handlar jag det från iHerb såklart. I kylen står en mycket sparsamt använd Caribbean Solutions, Natural Skin Care, Sol Kid Kare, Water Resistant, SPF 25. Har också inhandlat en liten tub Lavera Sunmilk från Bio-Naturel som har stort utbud av Laveras solkrämer.

Skulle jag köpa nytt skulle det nog bli från mitt favoritmärke Aubery eller Badger. Finns på iHerb.

Kan ju inte länka till iHerb men för att få fram alla solkrämer sök på ”sunscreens”.

I Sverige finns också  flera andra alternativ att välja på. Flera andra bloggare har skrivit så bra om det så jag tror att ni hittar allt där. Om jag skulle köpa något i Sverige skulle jag nog välja Lavera. Deras sortiment är väldigt pålitligt.

Glöm inte också att oljor som sesam och jojoba ger ett viss solkskydd. Många foundations ger ett mekaniskt skydd.

Förvara era krämer i kylen så mycket som möjligt så håller de längre!

7 comments
  1. Agnes - Ekolicious said:

    Förvarar mina solkrämer i ett skåp som egentligen är en garderob, tror du det räcker? Är nyfiken på vad du tycker om Caribbean Solutions! Behöver mer solkräm till kroppen så det blir antingen Laveras solspray från Naturisimo eller Caribbean Solutions, båda har Spf 15 och ungefär samma pris. Lutar nog ändå åt Lavera dock 🙂

    • Ju svalare desto bättre. Använder du upp dem snabbt så spelar det väl mindre roll.

      Använde den bara lite förra sommaren så jag har ingen jättebra utvärdering att ge tyvärr.

    • Tar med lite till dig imorgon. Tar med Bellapierre Compact också. Det var väl du som frågade om det?

      • Gabriella said:

        såhär ett par dagar senare har jag äntligen vaknat till liv…. Det är nu konstaterat att jag har D-vitaminbrist. Doktorns order: sola mer! Så det lutar åt spf 20 för ansiktet och spf 15 för kroppen, båda från Caribbean för den luktade helt ok. Tills dom levereras får jag faktiskt köra med kemiskt solfilter som redan finns hemma.

Kommentera

