Glöm inte tassarna i sommar

Många har duktiga på att smörja in händerna under vintern men sommartid är behovet inte lika stort och man glömmer av det. Egentligen borde man inte behöva smörja in sig någonstans men i och med att vi tvättar oss på ett helt annat sätt än naturen tänkte behöver vi det. Ni som påtar i trädgården eller skrapar färskpotatisen behöver smörja in er än mer.

Jag har ju en flaska med olja stående på handfatet vilket är perfekt. Handkräm är jag verkligen en storkonsument av.

Nageloljestick & Handcreme 30 ml

Såg att Dr Hauschka har ett väldigt bra erbjudande på sin fina Handkräm och Nageloljestick. Perfekt för sommarfina tassar. Fin present också. Mamma, vill du ha en förpackning av mig?

Har haft båda men långt innan bloggens tillkomst. Kanske dags för en ny omgång med efterföljande recension? Kan säga att sticket är väldigt praktiskt om än svindyrt literpris såklart. Vet inte hur det är nu men förr fick man med utbytbara filt-tippar- fräscht. Handkrämen är lätt men väldigt effektiv och återfuktande. Underbar Dr H-doft som jag älskar.

7 comments
  1. Det brukar inte bli så mycket insmörjande som sagt på sommaren, men nu tycker jag det varit ovanligt torrt så det har faktiskt blivit att jag haft handkrämen vid sängen. Bra sätt att koma ihåg att smörja in händerna innan man somnar på kvällen och det brukar räcka med en gång om dagen.

  2. Lena said:

    Det var ett bra pris! Storkonsument av handcreme som jag är – året runt! Gillar också Hauschkadoften. (Tre ersättningsspetsar får man med, säger de 🙂

  3. Älskar allt från Hauschka, hm såklart ;-). Men om jag skulle vara tvungen att välja en Hauschkaprodukt att ta med till en öde ö så vore det handkrämen, jag kan bara inte leva utan den!

    • Ja det har jag förstått att du gör 😉 Tycker också om i princip allt från Dr Hauschka.

Kommentera

