Omnirengöring

Har tidigare skrivit om Dr Bronners flytande tvålar. Tycker att de är så prisvärda och användbara att de förtjänar ett eget inlägg.

Som jag skrivit tidigare görs tvålarna enligt gamla traditioner med Fairtradingredienser. Gör ju inte saken sämre.

Hemma hos oss använder sambon pepparmintvarianten som duschtvål till både hår och kropp. Han är mycket nöjd- eller rättare sagt jag är mycket nöjd över att han tycker att en ren tvål är tillräckligt bra för att ersätta Dubbel Dusch. Han har i nästan ett halvår använt den som både schampo och tvål vilket fungerat utmärkt. Jag skulle nog inte använda tvål som enda schampo själv men gör det då och då, fungerar utmärkt.

Peppermint Liquid Soap - 32 oz.

Köpte nyligen en stor flaska Baby Mild Soap till både handtvål och i duschen. Använder det också som rengöring till handfat och liknande ibland. Doften är mild, god och ren.

Baby Mild Liquid Soap - 32 oz.

Det går alltså bra att använda Dr Bronners tvålar till både disk och rengöring. Man kan också använda som tvättmedel men det har jag inte provat än. Kommer nog inte att göra heller, använder hellre billigare naturligt tvättmedel, men om det kniper är det ju bra att ha alternativ.

En flytande Dr Bronner tvål kommer alltid att finnas hemma hos mig. Går verkligen att använda till allt man behöver göra rent!

Jag köper på iHerb men finns också i denna svenska webbshop.

Någon annan Dr Bronner-frälst därute?

12 comments
  1. Jag gillar också Dr. Bronners. Har den oparfymerade hemma. Testade den med rosdoften men tyckte den doftade lite underligt…

    • Visst är de fina! Jag gillar rosdoften men sambo tycker att det luktar spya haha.

  2. Haha, roligt att du skrev om det just nu, beställde precis en Bronner citron! 🙂 Glad att höra att du tycker om dem!
    Kan inte låta bli att visa hela min beställning, är så nöjd:
    PRODUCT PRICE QTY TOTAL
    Dr Bronner Liquid Soap Citrus £ 4.99 1 £ 4.99
    Neom Organic Travel Candle Sensuous £ 15.00 1 £ 15.00
    Pai Camellia & Rose Organic Cleanser £ 25.00 1 £ 25.00
    Erbaviva Baby Cream sample £ 0.50 1 £ 0.50
    Erbaviva Lemon & Sage Deodorant sample £ 4.00 1 £ 4.00
    Tata Harper Rejuvenating Serum sample £ 1.50 1 £ 1.50
    Sophyto Essentials Collection £ 28.85 1 £ 28.85
    FREE Eos Lip Balm Duo £ 0.00 1 £ 0.00
    Suki Exfoliate Foaming Cleanser & FREE Skin Set £ 29.60 1 £ 29.60
    Erbaviva Jasmine & Grapefruit Deodorant sample £ 4.00 1 £ 4.00
    Tata Harper Replenishing Nutrient Complex sample £ 1.50 1 £ 1.50
    Jason Sea Fresh Strengthening Toothpaste £ 4.99 1 £ 4.99
    Har velat desta dessa märken i en hel evighet, och nu äntligen!
    Beställde från Naturisimo, efter ditt tipsinlägg om gratis frakt…

    • Tror att du kommer att bli nöjd med Dr Bronner. Åhh vad kul att se inköpen. Erbaviva och Neom är jag sjukt nyfiken på, de andra märkena också förresten.

      • Michaela said:

        Haha, beställningen kom sjukt snabbt, beställde i lördags och hade den i dag, men ironiskt nog hade de packat fel, så det bidde ingen Dr Bronner citrustvål…däremot en pepparmintvariant, dock ej i den flytande varianten. Hade verkligen velat testa den flytande, men nåja, en fast tvål är också bra! 🙂

  3. Hanna Li said:

    Jag håller med om att det var kul att se din shippinglista Michaela! Det hade ju inte gjort nåt om en sådan betsällning trillat hem i brevlådan 😉
    Är väldigt nyfiken på Pai!

  4. Adeline said:

    Vad använder du för tvättmedel? Har inte bytt ut till naturligt på den fronten än så skulle gärna vilja veta vad du använder?
    mvh

  5. Lydia said:

    Fan, jag fattar VERKLIGEN inte grejen. Jag köpte hem en Dr Bronner flytande tvål med rosdoft för en tid sedan och blev så sjukt missnöjd. Den var ju helt galet uttorkande! Händerna tokgnisslade efteråt och jag blev typ vitfnasig runt naglarna. Jag har faktiskt aldrig stött på en mer uttorkande tvål, vare sig i den naturliga eller konventionella världen. Kan tänka mig att den fungerar som handdiskmedel men jag vill inte tvätta nån del av kroppen med den.

    Har jag fått ett dåligt exemplar tror ni? Eller är rosvarianten så här men dom andra bättre?

    Jag använder Dr Woods flytande tvål sen länge och den tycker jag jättemycket om, den känns inte alls uttorkande men tvättar ändå rent. Använder den nästan uteslutande som handtvål.

    • Konstigt att man kan uppleva dem så olika. Shea vision från Bronner är fetare helt klart men jag upplever inte Bronner som så uttorkande. Testat rosvarianten också och har ingen sådan upplevelse.

      Du får använda upp den som tvättmedel eller diskmedel 🙂

Kommentera

