Lotionfavorit?

Sedan jag började med naturkosmetisk duschtvål och sova med silkeskläder har behovet av att smörja in mig blivit mycket mindre. Jag har valt att tolka det som att jag inte behöver smörja in mig alls i princip. Det är inte riktigt sant, behöver smörja in mig men gör det för sällan. Tror att en lotion som jag längtar efter kan ändra på det.

Har inte hittat någon än tyvärr trots tappra försök. Ingen här perfekt doftmässigt och de flesta tycker jag går in för långsamt. Hade höga förväntningar på Lavera Coconut Dream men icke. Tycker jag att den går in något långsamt för att använda på morgonen och som sagt småsunkig doft.

Har några kandidater som jag är extra inne på nu men vill gärna höra era lotionfavoriter. Är alltså ute efter god doft och att den går in snabbt.

Har du någon favoritlotion?

29 comments
  1. Rosen said:

    Min absoluta favorit är Desert Essence hand and body lotion i doften Tropical coconut (cerise tub). Perfekt bodylotion. Den går snabbt in i huden. Lämnar en mjuk skyddande (och som jag upplever, matt) yta. Jag har även provat doften Coconut (brun tub) från samma märke men den är fet på huden, klibbig och har inte alls samma konsistens. Coconut doftar sådär och alldeles för starkt. Tropical coconut däremot doftar mycket mindre och godare (tänk godis, körsbär typ) och doften klingar av ganska snabbt. Finns på iherb.

    • Hihi, då har jag valt rätt då. Beställde den i förra veckan, står i nästa inlägg. Ser fram emot att testa efter dessa lovord!

      • Rosen said:

        Där ser man, lustigt sammanträffande 🙂 Hoppas du blir lika nöjd som jag 🙂

        • Verkligen! Första kommentaren rekommenderar den jag beställt liksom. Hoppas också att jag gillar den!

  2. Hanna Li said:

    Jag tycker det låter som om 100% pure skulle kunna vara nåt, deras stora tuber, men vindruve-varianten doftar lite väl starkt enligt min smak. Men den går in härligt i huden.

    • Varit inne på dem länge men tycker att de är snäppet för dyra. Rätt vad det är så klickar jag nog hem en. Har du någon favoritdoft?

  3. Jag tycker att Dr Hauschkas Rose body moisturizer är riktigt trevlig.
    God doft och går in snabbt i huden 🙂
    De har gjort om den (förbättrat ¨får man väöl hoppas)sen jag köpte min så jag kan ju tyvärr inte säga hur den nya varianten är.

    • Åhh ros är härligt. Tycker dock att Dr H är lite för dyrt men ibland får man lyxa till det.

  4. Sofie said:

    Håller med Estelle. Dr Hauschkas body moisturizers! 🙂
    Tyckte alla luktade gott förutom Quince och Almond. Lemongrass är ett säker kort!

  5. Lena said:

    Det där med doft tycker jag är så personligt! Dessutom luktar samma lotion olika på olika personer. Jag har också märkt att min hud tycks har ”rättat till sig” sedan jag gick över till naturligt! Nu smörjer jag mig mest för doftens skull 🙂 En som jag gillar och har fått komplimanger för (att jag luktar gott) är JMO Blood Orange & Vanilla Body Milk!
    Kanske har du testat den redan? Om inte – in på Färg & förändring och ”testsmörj”! 🙂

    • Visst är det så.

      Måste testa JMO någon gång. Kanske kommer att bli en dyr vana?

  6. tess said:

    Jag håller med Lena: John Masters Blood Orange & Vanilla Body Milk, är helt ljuvlig! =)

  7. Jag gillar Organic Indulgence Silkening Body Lotion i doften White Nectarine & Orange Blossom. Den är inte den mest effektivaste och håller inte nån stark doft så länge, men är skön doftar lite gott och återfuktar bra så här på sommaren. En annan favorit är som Lena här ovan John Masters Blood Orange & Vanilla body milk. Doftar gott och väldigt länge så man behöver inte parfym, inte för jag brukar använda det. Enda nackdelen med den är att den är DYR!

    • Hihi, som du ser i nästa inlägg är den en toppkandidat. Får se vad jag tycker om doften på duschtvålen.

      JMO är dyrt tyvärr. Har väldgit svårt för att använda mycket dyra produkter när det finns lika bra billiga.

      • Lena said:

        Ja dyr är den! Lite billigare att klicka hem från Naturisimo i och med fri frakt också, men fortfarande dyr! (även om jag tycker att den är dryg också)
        Är lite nyfiken på Dessert Essence (även om jag inte gillade cocos-balsamets doft) Såg att den lilla Life-butiken på Linnégatan hade Dessert Essenceprodukter i fönstret när jag sprang förbi i förra veckan. Tips om du vill provdofta 🙂 (Tänkte jag göra)

  8. Linda said:

    Min favorit just nu är Deep Steep melon/tangerine, den luktar gudomligt och går snabbt in i huden. Jag gillar inte heller smörj som tar tid på sig! Finns på iHerb!

    • Låter mumsigt! Jenny tyckte ju att det blir en vit hinna. Upplever du inte det?

      • Linda said:

        Hej igen! Ingen vit hinna på mig så långt ögat kan nå, inte heller på min mamma eller syster men vi kanske bär på ”ej-vit-hinna-gener” 🙂 den luktar verkligen godis och är dessutom billig, prova någongång nästa klick begär infaller!

  9. Myckett effektiv men utan att kladda måste vara Deep Steep, men jag har bara testat pepparmintdoften och den tyckte jag var lite väl påträngande. Mycket nyfiken på en annan doft! Finns ju som Linda här redan har påpekat på en av dina favoritshopar, iHerb… 😉
    Det gör även Organic Indulgence…

    • Älskar ju deras fotkräm men inte testat något bodybutter. De går in långsammare än Organic Indulgande va?

      • Linda said:

        Måste bara förtydliga att det är body lotionen jag rekomenderar då jag inte provat deras body butter, det är kanske det som ger en vit hinna!?

        • Aha, snöade helt in på att det var bodybutter. Får skriva upp på test-listan!

  10. Avråder dig starkt från 100% Pure, dofterna är förfärliga! Aldrig mer 100% Pure för min del, iallafall inte deras kroppsvård!

  11. Jag tycker att Salviderm gör en otroligt bra body lotion. Visserligen är den lite väl kladdig innan den har sjunkit in, jag brukar smörja in mig med den om jag duschar på kvällen. På morgonen är jag otroligt mjuk. Den fixade mina torra armbågar, som inget annat rår på, på en dag (natt…)!
    Känns heller inte så lyxig utan tja, väldigt tråkig. Typ som motsvarigheten till storpack från Apoteket. Men effektiv!
    Tänker köpa Deep Steep nästa gång, har fått bra recensioner på Naturisimo, och sedan rekommenderas den ju även här! 🙂
    Alltså, gud vad mycket mer man beställer när det är gratis frakt…

    • Kul att den fungerar så bra för dig. Har lite svårt för doften på den, hara bara sniffat i butik dock.

      Visst är det farligt med fri frakt. Lyckats hålla mig från att beställa från Naturisimo än så länge…

Kommentera

