Decisions decisions

Klickade hem den här från iHerb i förra veckan.

Alla Dessert Essence lotions har fått bra recensioner, förhoppningsvis gillar jag dem också. Dock innehåller flera av dem, inte denna som tur är, Dehydroacetic Acid. Det är ett förmodligen syntetiskt konserveringsmedel som jag inte hittar så mycket information om. Tropical Coconut innehåller istället japonica (honeysuckle) flower extract och sodium phytate som konservering.  Inte helt oomtvistade de heller men jag tycker att de är bättre.

En annan lotion som kanske kan bli en favorit är de från Organic Indulgence. Agnes har gjort mig riktigt nyfikendem, Malin gillar dem med. Är mer inne på godisdofter nu som ni vet så jag börjar med det i form av kokos från Organic Essence. Har faktiskt klickat hem en duschkräm i doften White Nectarine & Orange Blossom för att prova om de fruktiga dofterna är något för mig. Duschkräm går alltid åt.

Har ju också länge funderat på någon från 100% Pure men tycker faktiskt att de är lite för dyra i jämförelse med alla fynd man kan göra på iHerb.

Många gillar JMO Blood Orange & Vanilla Milk. Måste testa någon gång men inte som varjedag lotion kan jag säga. Har svårt att slabba på dyra grejer i farten till vardags, känns som att passa småbarn i vita sidenkläder ungefär; fint men bortkastat. Har alltid varit en sådan som sparar på det fina.

Vad tror ni om dessa kandidater?

10 comments
  1. Sofie said:

    Har du några tips på andra lotions eller parfymliknande produkter som har doft av kokos? Tycker det vore så gott nu till sommaren 🙂

    • Kristin said:

      Jag har den ”vanliga” coconut från Desert Essence, tycker den luktar smarrigt. Har inte koll på om den innhåller ovanstående konserveringsmedel dock. Love and Toast parfym Honey Coconut är också riktigt god.

      Just nu är jag lite fundersam på iherb, har två paket på väg hem men saken är den att de har varit på väg sedan 20 och 23 maj… vad är oddsen för att båda två ska ha försvunnit? Är verkligen redo att lägga en ny beställning men tvekar just nu, har ju förlorat en del pengar
      :-(.
      Ledsen att behöva ”kapa” din kommentar Sofie :-), kan av ngn anledning inte kommentera i eget fält.

      • Är det något knas med kommentarerna?

        Ibland tar det en evinnerlig tid från iHerb. Oroa dig inte!

        • Kristin said:

          Jag är väl the worrying kind :-), ska försöka hålla ut, båda kan väl ändå inte vara borta.

          Det kanske är knas med kommentarerna för att jag smygkommenterar fr jobbet :-). Jag får upp allt som ska vara där först men sen blir det bara en smal ruta som jag inte kan skriva i, får kolla hemma hur det ser ut.

          • Kristin said:

            Igår kom de, båda två :-), 10 härliga produkter. Som en bonus kom även min nya telefon, rena rama julafton!!

  2. Sofie said:

    Tack för tipsen:) ska kolla upp parfymen från love and toast! Jag själv har alltid fått vänta mellan 3-4 veckor på mina paket från iherb så förhoppningsvis har inte dina heller försvunnit!

    • Ibland tar det väldigt lång tid. Ett paket har försvunit för mig men jag tar risken.

Kommentera

