Aloe vera gel

Anledningen till att jag göra egen gel, förutom att det är busenkelt, är att det är så svårt att få tag på bra i butik. Många innehåller konservering jag inte gillar eller så är de för tjocka och ger en hinna efter sig. Har inte sökt med ljus och lykta eftersom det ju trots allt är så enkelt att göra själv.

 

På iHerb finns n några aloe vera gelér utan tråkigheter i. Hur bra de är skall jag låta vara osagt.

Den här verkar ganska ren. Sodium Sulfite är inte naturligt dock.

Har ni någon favorit? Hittat bra rena i Sverige?

11 comments
  1. Precis den där finns hos Clearlife som är en svensk webbshop. Handlade därifrån för länge sedan och sen har det inte blivit av, men började kika där igen för ett tag sedan. De säljer ju bl.a. Aubrey och så såg jag att de har Badgers också…

    • Handlat Aubrey därifrån, det var tack vare dem jag upptäckte märket faktiskt 🙂 De har ett väldigt trevligt utbud.

  2. Rosen said:

    Jag använder just den från Aubrey, köper den på iherb. Den är inte en gel utan flytande. Jag gillar den och använder den som ansiktsvatten 🙂

  3. Em said:

    Har precis hittat hit och gillar din blogg!
    Jag försöker också använda naturliga produkter ibland, kanske mest avseende rengöring och ansiktskrämer, inte make-up. Den första naturliga produkten jag köpte var faktiskt en deodorant, Crystals, som ju är tillverkad av naturliga mineralsalter. Jag har använt denna typ av deodoranter sedan dess – så det kan jag verkligen rekommendera! Har du testat crystals?

  4. Em said:

    Tack för tipset om iherb! Nu bor jag iofs i London så utbudet här är ganska bra.

    Köpte faktiskt ett par kristallstenar i Ullared (!), jättebilligt förstås och de varar ju i evighet (om man inte tappar dem i golvet förstås 🙂 )

    Vad tycker du för resten om Pai’s produkter, har du testat dem? De fanns inte i den butik jag trodde här så jag får leta vidare och var jag hittar dem så jag kan testa.

    • Åhh då kan du springa på Whole Foods Kensington!

      Mycket är nog billigare på iHerb än i England också.

      Har några prover på Pai men inte provat än.

  5. Lydia said:

    Nu har jag testat denna:

    http://www.iherb.com/Real-Aloe-Inc-Gelly-Unscented-6-8-oz-200-ml/29031

    och gillar den rätt bra. Dock ger den en liten hinna efter sig som blir torr och smular sig efter ett tag. Jakten på den perfekta aloe vera gelen till ansiktet fortsätter således. Jag vet att du gör din egen gel Ingrid, men har du ändå provat någon köpt nån gång? Kan du rekommendera någon? Jag är nämligen lat och bekväm och orkar inte tillverka egen.

    Någon annan som har tips på bra aloe vera gel utan dumheter i och som helst inte lämnar efter sig någon hinna?

Kommentera

