Härlig krämsalva från Uppland

Nea of Sweden Face & Body Oil Cream

Denna härliga salva har blivit liggande lite för länge hemma hos mig. Mest för att min hud bråkat sedan det här och jag har behövt något djupt återfuktande. Faktum är att jag kanske borde använt den här mer för den återfuktar, eller låter snarare huden återfukta sig själv bättre än jag först trodde.

Precis som jag skrev här är oljorna torra och snabba som det heter på oljespråk. Det tar inte lång tid för oljan att absoreberas om man tar rätt mängd och helst fuktar huden innan. Huden får riktigt fin lyster och doften är härlig om än något påträngande och savett-lik. Man blir knappast matt i ansiktet ens då huden känns helt torr så det är nog inget för sommarens svettigaste dagar.

Den går också utmärkt att använda på resten av kroppen men det har jag inte gjort särskilt mycket.

Bäst: Att den återfuktar bra.

Sämst: Ansiktet blir lätt blankt.

Inci/Ingr: Sesamum indicum (sesamolja), carthamus tinctorius (tistelolja), simmondsia chinensis (jojobaolja), copernicia cerifera (karnaubavax), rosmarinus officinalis caprylic triglyceride (rosmarin antioxidant)
# = naturliga ämnen som finns i eteriska oljor som känsliga personer kan reagera på.

1 comment

Kommentera

