Hemgjort C-vitaminserum

Fick tips under det här inlägget om en trevlig video från Sophie Uliano alias Gorgeously Green. Håll till godo.

Notera att hon påpekar att serumet är en färskvara. En annan variant är att blanda pulver med lite ansiktsvatten direkt i handen varje gång man skall använda. Gör faktiskt så redan nu, tar lite askorbinsyra i hand och blandar. Använder inte jätteflitigt men i alla fall. Måset bli bättre på det eftersom jag dragits med fler orenheter än vanligt och medföljande ärr. Varför inte blanda askorbinsyra och Camu Camu i en lite ströare…

Camu Camu har jag inte men kanske dags att inhandla. Finns såklart på iHerb (Ser ni? Jag kan länka till iHerb! Jippie!) och hos svenska butiker.

Har ni fått effekt av C-vitaminserum?

3 comments
  1. Gabriella said:

    Jag brukar göra en mask av askorbinsyra och honung. Huden blir så slät! Orkar jag inte göra en mask så blandar jag askorbinsyran i min oljerengöring, funkar precis lika bra. Försöker göra det regelbundet men jag r lite dålig på regelbundet….

Kommentera

