Hubba Bubba och diskmedel

Snabbprovat Tropical Coconut Hand and Bodylotion. Det är en skön lotion men doften är inte alls som jag tänkt mig. Kan inte påstå att jag känner någon kokos, istället doftar den precis som rosa Hubba Bubba, den klassiska smaken. Jäklar vilken nostalgitripp jag fick! Godisdoft fick jag ju verkligen men inte det jag förväntat mig.

Tropical Coconut Hand and Body Lotion

Fick också hem Organic Indulgence, Creamy Body Wash, White Nectarine & Orange Blossom som jag ju köpte för att testa doften. Inte heller den alls som jag tänkt mig. Trodde att det skulle dofta som en fruktträdgård. Lukten är fräsch och härlig men påminner väl mycket om diskmedel. Gott i duschen förvisso.

Tror inte att någon av dofterna kommer att bli storfavoriter dessvärre. Återstår att testa doften  Orchard Pear Fig från OI och Tangerine Melon från Deep Steep. Tror att jag klickar hem sticket så att jag inte sitter där med ett par liter lotion som jag inte är vidare förtjust i. Bättre att ta sådant som går åt snabbare.

Är också sugen på att testa två lotions från min favorit Aubrey. Rosa Mosqueta och Baby. En god rosdoft passar mig perfekt egentligen då jag gärna använder rosendoftande parfym så länge det är en riktigt god rosdoft. Gillar när det doftar tantigt faktiskt. Har testat ett prov på Rosa Mosqueta tror jag. Vill minnas att den var väldigt dryg och luktade ganska starkt.

Någon annan som testat lotion från Aubrey?

20 comments
  1. Catti said:

    Synd att det inte doftade som du hade tänkt dig. Vilken är den bästa kokosdoftande produkten du har testat? I januari skrev du att du skulle testa en färglös hennainpackning (Rainbow Research, Persian Neutral, Colorless Conditioner). Har du hunnit testa den än? Jag är sååå nyfiken på att läsa ditt utlåtande.

    • Lite snopet men de doftar gott i alla fall 🙂 Sambon gillade båda också. Alltid kul när vi gillar samma så att han luktar gott. Dessutom använder han kräm mer frekvent då vilket är ett ”problem” annars.

      Kommer faktiskt inte på någon som haft riktigt god kokosdoft förutom rent doftande kokosfett som doftar riktigt gott! Mums! Coconut revival cream från Garden of Wisdom som jag bara har ett litet prov på. Har egentligen inte så många saker med kokosdoft utan tjötar mest om det på bloggen 😉

      Näää, jag har fortfarande inte fått tummen ur. Det och en mascaraprimer från Jane Iredale blir bara liggande trots att jag är så nyfiken på dem. Antagligen för att ingen av dem ingår i mina vanliga rutiner. Får bättre mig!

        • Catti said:

          Ja den luktar himmelskt! Jag har den som duschtvål, jag har till och med testat den som schampoo, det fungerade bra men man måste skölja med ÄCV efteråt. Kanske inte det bästa shampot men helt ok. Det är faktiskt sant det du säger, fastän jag anser mig vara en kokosfantast har jag bara två produkter just nu med kokosdoft, tvålen och en body cream från samma märke (natures paradise body organic coconut body cream).

          Det är en trevlig creme som luktar gott i tuben men när man smörjer den på sig tycker jag att den doftar lite spritigt, funderar på om det är coconut extract som är ett spritutdrag. Det står ju ingen riktig INCI på produkten utan bara en ingredienslista på engelska. Innehållet är väldigt rent vilket jag gillar men den är ganska svår att smörja på sig lite seg och tjock den lämnar en ganska fet hinna därför använder jag den helst på benen eller armarna på sommaren när man har kjol och linne så man inte smetar ner kläderna.

          • Trist att krämen luktar alkohol. Den verkar inte vara någon varje-dag-lotion direkt då med tanke på hur tjock du upplever den.

  2. Michaela said:

    Åh, Hubba bubba! Rosa åttiotal! Saknar tiden då jag faktiskt tyckte tuggummi var lika gott som godis…

    Hur lång tid brukar det ta för dig att få saker från Naturisimo? Min första beställning tog tre (!) dagar, men nu har det gått hela, flämt, 11 dagar och jag blir rädd att paketet försvunnit och jag förlorat pengarna…

    • Agnes - Ekolicious said:

      Och min Iherb beställning är inne på 22 dagar.. Orolig!! Särskilt med tanke på att mina systrars försenade födelsedagspresenter ligger i det paketet..

        • Agnes - Ekolicious said:

          Okej, men är ändå lite orolig. Hoppas bara att paketet kommer fram till slut, det kan dröja en månad eller två, bara det kommer fram! Man har ju hört om folk som aldrig fått sina paket :/

    • Hubba Bubba var fest. Kommer ihåg när jag unnade mig att byta så fort det tappat smaken- lyxigt det kändes.

      Faktiskt aldrig handlat från Naturisimo. 11 dagar låter inte farligt tycker jag, tror inte direkt att de använder det snabbaste sättet med tanke på att det är gratis. Står inget om att paketen inte är försäkrade (till skillnad från iHerb) så det kan ju vara det.

      Ett paket av väldigt många har försvunnit för mig. Tänkt inte på det bara så dyker det upp förr eller senare.

      • Lotta said:

        Alla 3 gånger jag beställt från Naturisimo har det tagit 4 dagar, vilket jag tycker är väldigt snabbt. Men jag tror inte att du behöver oroa dig, det är nog bara lite försenat.

        • Det var snabbt!

          Ibland tar det en evinnerlig tid för saker att leta sig fram. På jobbet skickar vi med B-post vilket skall ta ett par arbetsdagar. Ibland tar det en hel vecka har jag märkt fast det bara skall några kilometer….

  3. Annika said:

    En nyfiken undran…

    När jag läser runt bland ekobloggar slår det mig att nästan alla använder kroppslotion. Det som förundrar mig är att alla är så unga och känner behov av att smörja in sig. Är det ett verkligt behov eller något som man liksom tror att man behöver? Kroppen är ju så bra på att ta hand om sig själv.

    Jag är själv 42 år och smörjer nästan aldrig in mig. Helt enkelt för att det inte behövs. Ansiktet får lite fukt på morgonen, mest för att jag tycker det är skönt, men lika ofta ingenting alls. Och efter någon timme är huden återfuktad av sig själv. Jag tvättar bara med vatten på morgonen. Vintertid tvättar jag inte ansiktet alls på morgonen innan jag ska ut. Det är mormors gamla tips…

    Kroppen smörjer jag aldrig… Det är ju så tråkigt 😉

    Jag vill använda så lite produkter som möjligt och i största möjliga mån svenska för att produkter inte ska fara fram över världen i miljöbelastande frakter.

    • Håller med dig till stor del. Skrev lite om det när jag började min lotionjakt på bloggen.
      https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2012/06/11/lotionfavorit/

      Jag duschar av mig snabbt varje morgon. Egentligen hade det räckt att tvätta armhålor och fötter men jag tycker att det är mycket skönare att duscha. Därför blir min hud torrare än den hade behövt vara. En lyx jag unnar mig. Däremot måste jag smörja in ansiktet eftersom jag använder smink och tvättar av det. Även när jag tvättar med olja behöver jag göra det faktiskt. Jag är ju atopiker och sitter i torr inhomhusluft framför datorn hela dagarna vilket ger större behova av att smörja. Skrivit om det där här också.
      https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2011/10/19/tillbaka-till-naturen/

      Att saker fraktas över världen är förvisso inte alltid nödvändigt men med tanke på globaliseringen är det det världshandeln bygger på. Självklart kan man välja att använda t ex rapsolja från Sverige i största möjliga mån. För mig är dock kosmetika ett intresse. Jag vill prova nya produkter. Väldigt få produkter innehåller bara beståndsdelar som inte behöver importeras. Om man köper Dr Bronner-tvål, kräm från Organic Indulgence eller Desert Essence från USA eller en svensk webbshop kvittar- de tillverkas ju i USA och måste ändå åka därifrån.

      • Annika said:

        Just det där med att duscha är antagligen det som påverkar huden mest. Jag duschar varannan dag och varannan tvättar jag armhålor, stjärt och fötter. Det är inte heller varje gång jag duschar som jag tvålar in hela kroppen utan bara de mest viktiga kroppsdelarna. Jag hör på mina väninnor i samma ålder att de gör likadant för att inte torka ut huden, eller förstöra miljön i underlivet tex.

        Jag har aldrig varit särskilt kosmetikintresserad, mer än i tonåren då man trodde att man blev mer attraktiv med smink =/ Min mor sminkar sig aldrig och själv nöjer jag mig med mascara =)

        • Tyvärr är det så. Gör precis som du, tvålar bara in ”target areas”. Hela kroppen får sig en omgång med skrubbduk någon gång varannan månad annars ingen intvålning eller annan tvätt där.

          I underlivet använder jag nästan bara olja och någon gång då och då en intimtvål från Bioturm med rätt ph.
          http://www.bio-naturel.de/bioturm/bioturm-intim-wasch-gel-nr26/

          Många tvättar sig in absurdum! Borde väl egentligen inte kasta sten i glashus men tycker att jag har hittat en bra balans mellan att känna mig fräsch men inte tvätta för mycket. Egentligen borde man smörja in hela kroppen med lite olja innan duschen också men det orkar jag inte med.

  4. Rosen said:

    Haha, Hubbabubba, ja det kanske var en bra beskrivning av Tropical Coconut från Desert Essence. Den doftar ju inte kokos alls, det håller jag med om. Sött godis med lite körsbär är min upplevelse. Jag gillar verkligen doften (vill äta krämen :P) men skulle nog inte vara lika överförtjust om den höll i sig länge på huden vilket jag inte upplever att den gör. Den går in snabbt och lämnar bara en svag doft på ytan, är min erfarenhet 🙂 Jag är inne på andra tuben nu 😀

    • Gott doftar den hur man än beskriver det men inte är det kokoks!

      Härligt att du hittat en favorit!

  5. Jag har testat en bodylotion med mandel ifrån Abrey, tyvärr blev jag väldigt besviken på den eftersom den liksom blev grynig och svår att smörja in på fuktig hud, tyvärr återfuktade den dessutom rätt dåligt.
    Har ju ingen aning om den du är nyfiken på skiljer sig åt en del ingrediensmässigt?!?
    Om du köper den hoppas jag att den funkar mycket bättre än den jag testade!

    • Fick ett ”ros-ryck” igår och beställde Rosa Mosqueta-lotionen. Hoppas verkligen att doften är härlig. Vill gärna dofta ros.

      De har inte helt samma INCI i alla fall. Tror att jag har testat prover av både Almond och Rosa som kommit med i resekit från Aubrey. När du säger det har jag för mig att Almond var väldigt tjock. Får hoppas att jag blir nöjd- annars blir mamma en lotion rikare haha.

Kommentera

