En flickdröm

Gillar ju mest stilrena förpackningar som SalvidermJMO och Nea of Sweden men vissa saker spelar på 5-åringen i mig. Titta vad Swedish Beauty Facotry har tagit in Organic Island Lip Balm. Läppbalsam förpackade i äkta musselskal.

Hos Swedish Beauty Factory verkar de i nuläget endast finnas en sort men de tillverkar dem i sex olika sorters skal. Man kan ju fylla på med hemkokt läppbalsam (eller smälta om ett färdigt) sedan eller diska ur och ha till smycken eller andra småsaker.

Vill ha! Fast helst den vita….

Uppdatering: Nu finns fyra olika skal hos Swedish Beauty Factory.

Varning för utsvävning nu!

Direkt när jag fick syn på dessa tänkte jag på en mussla som Pippi Långstrump har i avsnittet om Spunk. Man lägger musslan i vatten, den öppnas och fram kommer blommor. Se ca 3 30 in i det här klippet eller här. Ville så gärna ha en sådan när jag var just i 5-års åldern. Pappa ringde runt till några ställen men vi fick inte tag på någon. Googlade lite och det verkar som att det kallas ”Clamshell Water Flower (Wonder Shell)”. De exporterades från Japan till västvärlden på 50-talet. De verkar inte direkt tilverkas längre. Hade gärna köpt en sådan nu med!!

Vissa saker som jag inte fick eller gjorde som liten gör jag nu som vuxen istället. Så underbart! T ex köper jag studsbollar och andra skitpryttlar i automat, äter sötsaker till frukost och chokladbollssmet direkt ur bunken, inte just nu med LCHF men annars.

Har också fått tag på en gosedjurs-Milou som jag alltid velat ha! När jag fick syn på honom på Bokmässan för några år sedan vände jag 180 grader, gick fram till ståndet, pekade och sa ”En Milou tack!”. Frågade inte om priset utan langade bara upp hela ”mässbudgeten”. Jag är väldigt nöjd med mitt köp fortfarande 😉

Kan också sitta länge och leka med en sådan där grävskopa man har i sandlådan. Ville ha en sådan som barn men fick inte någon så jag tar igen det nu kan man säga. Ett kusinbarn har en sådan och jag kan knappt slita mig.

Kinderägg är en annan böjelse jag har. Blev totalt utskrattad när jag upphetsat utbrister ”Halva priset på Kinderägg- skojar du med mig eller?”. Historien kommer upp då och då men det bjuder jag på, hade blivit lika glad för det idag.

Måste säga att jag älskar när sådana infantila saker kan gläjda mig så mycket. Nog för att jag kan vara väldigt barnslig men det är ändå få saker som gör mig sådär barnsligt glad så det är något att ta vara på tycker jag.

Känner någon igen sig?

10 comments
  1. Moa said:

    Oj vad fint. Väldigt fina ingredienser också. Ska nog gå på jakt efter den, bor turligt nog i Aussie! Säg till om du vill att jag ska haffa en vit till dig 🙂 Tack för en fin blogg.

    • Väldigt fint innehåll. Skulle bli jätteglad om du hittar en vit åt mig 🙂 Vad kan det kosta att skicka från Australien?

      • Moa said:

        Självklart skulle jag kunna det! Tror inte det kan bli särskilt dyrt med frakt, jag hittar ingen info på hur mycket dom väger, men borde ju gå utmärkt att skicka i ett vanligt vadderat kuvert. Tror det kan MAX bli en femtilapp något sådant? Hur låter det? 🙂

  2. Det är roligt att man kan ha barnasinnet kvar… 🙂
    Själv har jag bland anat än förkärlek för tecknande filmer som är lite söta bara för att nämna en sak…
    Sen måste jag säga att ha hund och katt gör ju att man har någon att leka med.
    De tycker inte det är konstigt att man dansar och hoppar runt. 😉
    Zanto och jag tränar ju bland annat freestyle…
    Så vill man dansa runt med någon så är det bara att sätta på musiken så har man en glad hund som gärna dansar med och visar alla sina moves och tricks! 🙂
    Måste ta och filma när vi tränar någon gång, han är sååå söt! 🙂

    • Visst är det! Bjuder jag gärna på.

      Djur och barn är ultimata alibit att få leka. Försöker ständigt ragga upp barn att gå på Liseberg med men det lyckas inte så bra. Föräldrarna verkar vara rätt roade de med av Liseberg så…

      Den videon ser jag fram emot!

  3. Gabriella said:

    Studsbollar!! Älskar studsbollar, har flera olika storlekar. Hittade också mina gamla spelkulor häromveckan och blev helt salig. Min mamma ville ge dom till mina syskonbarn men då påpekade jag snabbt att dom faktiskt fortfarande är i den åldern så de stoppar allt i munnen så det går inte haha! Nu har jag sorterat ut dom finaste och gömt dom, ska göra smycken av dom har jag tänkt.
    Älskar även att gunga. Både på vanliga och på sån där man sitter två mittemot varandra. Jag bodde i en liten by ett tag och där fanns verkligen inget att göra så jag och min roomie brukade sitta på lekplatsen och gunga hela kvällarna. Det eller spela fia med knuff! 😀

    • Fler än man tror gillar studsbollar. För några månader sedan glömde jag en i jackfickan som jag köpt i någon automat. När jag drog fram den var det många som ville studsa haha. Den här reklamen är ju en dröm!

      Den är inte datoranimerad utan gjord på riktigt i San Fransico.

      Måste leta fram mina glaskulor! Spännande med smycken! Hur skall du göra dem?

      Gungbärda är så jävla roligt!!! Nära där jag på gymnasiet fanns en gungbräd-liknande sak som snurrade runt också. Väldigt rolig men man blev fort illamående. Jag och min bästa kompis som var en del tyngre än mig gick ofta dit.

Kommentera

