Mer Green Love

Jenny som står bakom både butiken Loveko har tagit fram ännu fler underbart fina ekologiska fairtradepodukter under det egna märket Green Love.

Olivtvålen ser riktigt fin ut. Kallframställd vilket gör den extra mild och näringsrik.

EKOLOGISK Cleanser Extra virgin Olivtvål & Granatäpple 100ml

Naturliga och ekologiska torrschampon växer inte på träd, särskilt inte för mörkt hår.

EKOLOGISK FAIRTRADE Torr Schampo & styling Blond

Ett praktiskt stick med de finaste ingredienserna är aldrig fel.

EKOLOGISK FAIRTRADE -round Stick Argan, Shea, Kakao & Vanilj

Det finns också tre deodoranter varav en är helt utan eteriska oljor. För er som inte vill koka er egen är detta ett utmärkt alternativ.

 EKOLOGISK FAIRTRADE Deodorant Apelsin & Grapefrukt 40g

Snart kommer också en deo i praktisk stickform.

 EKOLOGISK FAIRTRADE Deodorant Apelsin & Grapefrukt Stick

Såg ni Jennys utlåtande om masken?

EKOLOGISK FAIRTRADE Mask/Peeling i Argan, Bär & Choklad 50g

Produkterna är ganska dyra med mina mått mätt men med de fina certifierade ingredienserna skulle de också kunna kosta det dubbla.

Loveko har verkligen ett väldigt fint och noga utvalt utbud och helt  säkert att handla från även för den som inte kan något om ingredienser. Om det inte vore för den här sidan hos mig hade jag lagt betydande belopp i denna underbara webbshop. För de som inte vill slösurfa i timmar är det däremot guld värt att någon tar fram verkliga godbitar.  Finns flera sådana eldsjälar som tur är, fler ligger i länklistan till höger.

Påtal om Loveko, har ju inte recenserat dessa än. Fy skäms på mig. Är inte så strukturerad med vad och när jag recenserar saker utan försöker mest få till en bra blandning av produkter. Påminn mig om det är något särkskilt ni vill läsa om!!

16 comments
  1. Lena said:

    Åh vilka fräscha förpackningar! 🙂 Blir nyfiken …

  2. Sandra said:

    ser helt underbart ut, de här produkterna vill jag prova.

      • Sandra said:

        Tack Ingrid, du är snäll.Jag väntar på besked från läkemedelsverket, mejlade för sex veckor sedan om jag kan klassas som hobbytillverkare. Fallet granskas tydligen av deras jurister.

        • Vad bra. Svaret från den gode Gunnar var ju inte solklart så bra att du gick vidare.

  3. Deon i stickform SKA jag köpa så fort den kommer ut! Först och främst till killen som bara vill använda deo i stickform, och det har vart lättare sagt än gjort att hitta ett 100% naturligt alternativ som funkar, så nu har han gått tillbacka till sin gamla Biotherm-deo.. suck. Hoppas på att denna funkar bra!

    • Inte det lättaste att hitta till de som inte är lika övertygande. Eftersomm jag står för alla inköp går det att smyga in det mesta men just deo har inte gått hem. Dessutom är det så mycket meck med många. Skulle aldrig få min sambo att dutta ur en burk! Vi får hoppas på denna!

  4. Visst är det fina saker! 🙂
    Deo i stickform har jag missat!
    Spännande! 🙂
    Apropå struktur i vad man recenserar är det lätt att glömma.
    Jag brukar fota allt när det kommer så har jag en fotopåminnelse att jag ska recensera det.
    Men jag har inte någon bra ordning och blandning med produkterna….
    Märkte plötsligt att det är massa smink jag inte har recenserat…
    Ingen ordning alls på torpet… 😉

    • Funderar på att göra ett sådant själv, måste bara få tag på en tom hylsa.

      Kör race ibland och fotar när jag har tid och det är bra ljus. Ett tag var jag riktigt inspirerad och tog ut och så. Nu har jag massa bilder när produkterna ligger i snö…kanske inte helt aktuellt haha.

      Det är ju inte alltid man använder produkter direkt utan kanske att de ligger till sig. Vissa känns tråkiga att recensera också.

      • Jag har också glömt bilder och så är det helt fel årstid när man ska recensera, haha… 🙂

  5. Estela said:

    Håller på att prova Green Loves deodorant. Den är bra hittils.

Kommentera

