Lemoncurd-cerat

Ganache for Lips Lemon Mousse från Loveko är ett cerat att längta efter. Doften är underbar av mjuk söt-syrlig citron, som lemoncurd! Har aldrig egentligen gillat citrondoft (påminner för mycket om diskmedel) men det här ceratet har fått mig att helt ändra uppfatttning. Dofter kan verkligen få mig att falla totalt!

En produkt måste ju vara något mer än bara god doft. Effekten är bra, återfuktar fint pch glider på lagom. Gillar att läpparna inte blir blanka. Om man som jag behöver smörja in en del runt också är det bra att det inte blänker för mycket.

De flesta naturkosmetiska cerat är bra och det här ligger definitivt bland de bättre jag testat. Gör inga underverk men det har jag heller inte hittat något som gör.

Bäst: Doften!

Sämst: Kan inte komma på något, kanske att det inte är outstanding.

INCI: Sweet Almond (Prunus dulcis) Oil, Apricot Kernel (Prunus armeniaca) Oil, Beeswax, Shea Butter (Butyrosperum parkii), Vitamin E (Tocopherol), Vanilla (Vanilla planifolia) Extract in fractionated Coconut (Cocos nucifers) Oil, Lemon (Citrus limon) Oil, Rosemary (Rosmarinus officinalis) Extract.

8 comments
  1. Catti said:

    Håller med! Det är nog ett av de mest väldoftande läppceraten jag testat någonsinn. Fullträff!

  2. Åh! Låter ju som något som jag till och med skulle kunna testa 🙂 , med tanke på att det inte innehåller ricinolja som mina läppar inte tål!
    Låter somrigt läskande med den doften! 🙂

  3. Mmm citron är väl alltid fräscht? Men då köper jag aldrig diskmedel med citrondoft förstås … 😉

    • Vi har aldrig haft sådant diskmedel hemma, vare sig när jag var liten eller nu men jag har av någon anledning alltid kopplat citron till citrondiskmedel. Börjar ändra mig nu…

  4. Har precis som dig aldrig varit så jätteförtjust i citrondoft på diverse produkter just för att det påminner för mycket om rengöringsmedel och liknande, men det här läppbalsamet låter ju inte helt fel.

    På tal om läppbalsam som utför mirakel så kan jag tipsa om Melvitas läppbalsam, det är ruskigt bra. 😉

    • Det är märkligt hur man kopplar saker.

      Har använt upp två Melvita-cerat och gillar dem verkligen jag med! Borde recensera…hoppas att jag hittar hylsorna.

Kommentera

