Sådär lotion

Lavera Coconut Dream Bodylotion köpt från Tyskland, finns också här.

Tyvärr en besvikelse för mig som jag redan antytt. Hade nog för höga förväntningar eftersom jag läst goda omdömen. De återfuktande egenskaperna är det inget fel på. Min kroppshud är i och för sig inte krävande ur den aspekten. Den går in ganska fort men lämnar en något fet och klibbig hinna som jag inte riktigt kommer överens med. Kanske beror det på att den innehåller mycket glycerine? Fungerar bäst på kvällen av den anledningen.

Det som verkligen drar ner helehetsupplevelsen är som vanligt när det gäller mig- doften. Skrev om det här. Vill inte smörja in mig med yoghurt, inte ens kolayoghurt. Kanske är det både min och min sambos hud som göra att den sura doften kommer fram eller så har jag ett måndagsex. Eller så är våra näsor känsliga!

Har tidigare testat Honey Moments ur samma serie vars doft jag gillade. Tyckte också att den var något mindre fet men det kan också vara inbillning.

Bäst: Återfuktar okej.

Sämst. Yoghurtdoften.

INCI: Water (Aqua), Glycerin, Alcohol*, Olea Europaea (Olive) Fruit Oli*, Caprylic/Capric Triglyceride, Myristyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Glycine Soja (Soybean) Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Squalane, Hydrogenated Lecithin, Xanthan Gum, Hydrogenated Palm Glycerides, Vanilla Planifolia Fruit Extract*, Lysolecithin, Cocos Nucifera (Coconut) Extract*, Theobroma Cacao (Cocoa) Extract*, Brassica Campestris (Rapeseed) Sterols, Tocopherol, Lecithin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Fragrance/ Parfum (natural essential oils), Citral**, Limonene**, Linalool**,

* ingredients from certified organic agriculture, ** natural essential oils

2 comments
  1. Jag har också testat den för länge sedan. Jag har för mig att jag gillade doften, men att jag tyckte att den kändes odryg?

Kommentera

