Gossmakeupartist

Har hittat en ny favorit på Youtube. Gossmakeupartist! Inget naturligt alls men han är väldigt duktig på kontuering/skuggning av ansiktet och det gillar jag. Det märks att han arbetar mycket med film och foto där kontuering är viktigt. Är i ärlighetens namn urkass på ögonskuggor men gillar ju foundation och annat underlag som ni kanske märkt…. Kul med någon som foukuserar mycket på det då.

Den här ögonmakeupen kan nog till och med jag göra snyggt.

För er som inte gillar massa snack är dessa videos helt perfekta. Kort och koncist men fullpackat med instruktioner och tips.

Kolla in den här härliga sommarmakeupen!

Gillar också hans tagline.

”No amount of makeup can mask an ugly heart.”

8 comments
  1. Catti said:

    Tack för tipset! Vilken kul kille, han är aningens grövre i tillvägagångssättet när han sminkar än vissa andra makeup artister, alltid kul att se duktiga konstnärer i arbete.

    • Han kör sin stil och sticker ut hakan ibland. Han gillar t ex inte rouge på äppelkinden utan tycker att det drar ner ansiktet. Han tror inte heller på att återfukta fet hud (!) och rekommenderar inte direkt setting powder.

  2. Louise said:

    Där försvann 50 minuter av min dyrbara tid;)
    Tack för ännu ett bra tutorialtips! Du är så duktig på att nosa upp sånt här.

    • Skit du! Hoppas att ingen annan drabbades av detta 😉

      Tack! Som jag brukar säga, mååånga timmars slösurfning…..

  3. Kul att se! Intressant att jag själv kände igen mig i grejer som han gjorde när jag tecknar/klottrar ansikten ibland dessutom.
    Charmig kvinna han sminkade som tycktes vara på gränsen till att skratta hela tiden 😉

    • The face is his canvas så att säga 😉

      I någon annan video att de har problem att inte tokskratta haha.

Kommentera

