Kokosolja- the holy Grail

Som jag skrev för ett tag sedan är kokosolja omtalad i hälsokretsar. På iHerb har de en sektion med med både kapslar och vanlig olja samt videos av Dr Oz. Dr Oz är känd från Oprah och har numera ett eget program, däfifrån är dessa klipp (ett av dem fungerar inte på för mig i skrivande stund…)

Kolla här!

Näste på tur är Dr. Mercola ( tydligen  ”alternative physician practicing”) talar också om att mättat fett, till skillnad från vad många tror, är hälsosamt. Precis som LCHF-världen menar. Videon innehåller också information om blansen mellan fettsyror och vad man bör lägga på huden och inte.

Underbart dålig bildkvalitet förövrig.

 

Gillar inte att äta kokosolja som det är och köpte istället kapslar för att testa. Har inte blivit av att jag tagit dem..än…

Mer om kokosolja utanpå kroppen en annan gång.

Någon som testat kokosolja som kosttillskott/hälsokost?

5 comments
  1. Jag tycker kokosfett är ganska gott och försöker få in det i lite egna recept på Raw Food! 🙂

  2. Linnea said:

    Jag äter det nästan dagligen 🙂 antingen i mina smoothies som jag ofta gör eller så steker jag i det 🙂 Sen även som hårinpackning, kroppssmörj och ibland i ansiktet!

  3. Jag ”slänger” i 1 msk i min gröna smoothie som jag dricker varje dag.

  4. Jag äter det också dagligen och älskar verkligen smaken tillsammans med annat! 🙂
    Där emot är det ju inte särskilt gott för sig.
    Tillsammans med tomatpuré i grytor är det bland det godaste jag har smakat!
    Kan där emot inte säga något särskilt om huruvida jag har märkt någon hälsoeffekt…

Kommentera

