Tröttnat på lotions och tjatande om doft?

I så fall, läs inte! Det här är ett så typsikt mig. Snöar in på saker. Är intresserad av det mesta som kommer i min väg men är också jag väldigt rastlös. Vissa saker däremot kan jag hålla på med in absurdum och blir en riktig kalenderbitare. I skönhetsväg har det på senaste varit ansiktsrengöring och foundation. Nu är det lotions om ni missat det 😉

Jag är ju ute efter något som går in väldigt fort, luktar himmelskt, inte kostar för mycket, återfuktar och får mig att längta efter att smörja in mig. Den får gärna vara en doft som i princip verkar som parfym. Då passar inte alltför sötsliskiga dofter som jag tidigare varit ute efter.

Hoppas verkligen att Rosa Mosqueta® Luxurious Moisturizing Lotion har en god rosdoft och går in fort. I så fall kan det var en hit! Fanns inget annat sätt att få reda på det än att stödja iHerb ytterligare om man säger så.

I samma leverans kommer också Deep Steep, Tangerine Melon Moisture Stick och Organic Indulgence, Foaming Hand Wash, Orchard Pear & Fig som skall få sina ”doftdomar”.

Måste också säga att  White Nectarine & Orange Blossom växer ur dofthänseende. Den är i alla fall en duschfavorit för oss båda här hemma och tvättegenskaper är perfekta. Doften är så fräsch! Påminner faktiskt lite om vissa CLEAN som var mina favoriter innan naturkosmetikens tid.

Jakten efter perfektion fortsätter……

10 comments
  1. Känner igen det där med att snöa in på något…
    Först har jag ”filosoferat” över schampo och nu när jag äntligen tagit lite shoppingbeslut så är det över till foundations och färgade dagkräm… 😉
    Men vi kan ju omformulera att vi ”obsessar i absurdum” och istället att vi gör en ”mycket nogrann undersökning”… 😉

  2. Min spontana reaktion är att Rosa mosqueta (nyponfrönolja alt. nyponolja) inte doftar speciellt gott. Men sedan läste jag vidare på innehållet och så att det var rosenvatten och lite annat smått och gott (bla lavendel- som jag älskar). Ska bli spännande att höra vad den doftar:)

    När det gäller att snöa in på saker är jag likadan. Kan inte sluta förrän jag hittat precis det jag letat efter. Det är så roligt att hålla på att leta och läsa på nätet….

  3. Maria L said:

    Skönt att vi är fler som obsessar… Känner igen mig precis! Har fått ge mig själv köpstopp ett tag på rouge, foundation och ansiktskrämer…hihi. När jag läste om duschfavoriten för er båda kom jag på en fråga. Har du tips på något bra schampo som är lite åt unisex hållet? Jag & sambon brukar köra samma. Vi har testat ett från JMO som var bra men lite väl dyrt, och ett från Björn Axén Organics som tyvärr innehåller parfym.

    • Testat Natuderms duschcreme Ginkgo kostar ca 60-70 kr och doftar ganska syrligt fräscht och skulle nog kunna passa män också. Finns att köpa på eleven.se och Skanstulls Hälsokost i deras butik eller på webbshoppen.

      • Maria L said:

        Tack för tipset! 🙂

      • Ja det doftar lite manligt tycker jag också. Många Logona är ganska neutrala i doften.

        Min sambo använder Dr Bronner Pepparmint och nu även Organic Indulgence, Creamy Body Wash, White Nectarine & Orange Blossom.

        Om ni gillar citrus brukar ju de flesta citrusdofter vara ganska unisex. Man kan också doftsätta själv.

Kommentera

